• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۱۴
  • شناسه خبر: 34015

سازمان حج و زیارت زنجان مسئول اعزام زائران اربعین از طریق هواپیما نیست/ کمیته حمل و نقل و سوخت باید در این خصوص تصمیم بگیرد

اعزام زائران اربعین حسینی توسط ستاد اربعین استان انجام میشود و سازمان حج و زیارت یکی از اعضای این ستاد است که مسئولیت ثبت نام و ارائه آماردر این خصوص را به عهده دارد و برای انتقال زائران چه از طریق هوایی و چه زمینی کمیت ...

ابراهیم احدی رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص امکان برقراری پرواز به کربلا و نجف از فرودگاه زنجان در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اعزام زائران اربعین حسینی توسط ستاد اربعین استان انجام میشود و سازمان حج و زیارت نیز یکی از اعضای این ستاد است که مسئولیت ثبت نام و ارائه آماردر این خصوص را به عهده دارد.

احدی گفت: برای انتقال زائران چه از طریق هوایی و چه زمینی کمیته حمل و نقل و سوخت در ستاد اربعین استان هماهنگی های لازم را انجام می دهد و اگر خطوط هوایی برای جابجایی زائران اعلام امادگی کند این کمیته در این خصوص اقدامات لازم را باید انجام دهد.

وی افزود: سازمان حج و زیارت یکی از اعضای ستاد اربعین استان است و ثبت نام زائرین درسامانه سماح و ارائه آمار را به عهده دارد و انتقال زائرین از مبدأ تا مقصد به کمیته حمل و نقل و سوخت که اداره کل راهداری و پایانه های استان مسئولیت آن را برعهده دارد مربوط می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه تعداد ۳هزار و ۱۸۵ نفر تا صبح امروز از استان زنجان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند گفت: براساس فرآیندی که برای بیمه وسایر خدمات در نظر گرفته شده ثبت نام زائران در سامانه سماح الزامی است.

قاسمی مدیر کل فرودگاه زنجان نیز در خصوص انجام پروازهای ایام اربعین از زنجان به نجف و کربلا به خبرنگار پیام ملّت گفت: فرودگاه زنجان آمادگی برای برقراری پروازهای به تعدادی که اعلام شود دارد و اگر قرار باشد پروازی از زنجان برقرار شود سازمان حج و زیارت باید اعلام کند و مسئول مستقیم تصمیم گیری برای پرواز به نجف و کربلا در ایام اربعین فرودگاه زنجان نیست و فرودگاه زنجان فقط پذیرش می کند که پرواز ها انجام شود .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست