• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۱۸
  • شناسه خبر: 34126

منابع حاصل از مولدسازی در آموزش و پرورش در اختیار مدرسه سازی قرار خواهد گرفت/ نمرات امتحان نهایی خرداد به دلیل استانداردسازی پایین تر شد

تصحیح ورقه ها ملی بود و مصحح قبلی اطلاعی از نمره قبلی نداشت، برای همین نگاه مصحح در استانهای مختلف متفاوت بوده که تاثیر خود را در نمرات نهایی گذاشت .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اداره کل اموزش و پرورش یکی از گسترده ترین فضاهایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد که برای انجام رسالت خود بی نیاز از رسانه ها نیست .

اسماعیلی در خصوص نمرات امتحانات نهایی گفت: با توجه به رویه جدیدی که در نوع نگاه به کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی مطالبه عمومی و سازمان سنجش این بود که نمرات امتحانات نهایی مورد وثوق همه باشد چون نمراتی که ثبت می شود بخشی از نتیجه کنکور را رقم خواهد زد برای همین سبک و سیاق تصحیح اوراق نیز به شیوه جدید درآمد و فاکتورهایی که برای سلامت یک آزمون لازم بود در نظر گرفته شد که امکان تخلف و استفاده از وسیله های ارتباطی به حداقل برسد . در نوع ارسال سوالات به مراکز اجرایی نیز دگرگونی اتفاق افتاد و به صورت رمزگذاری شده برای رئیس حوزه امتحان ارسال می شد و همان لحظه تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت.

وی افزود: میتوانیم مدعی باشیم که در تاریخ ۱۷۰ ساله رسمی آموزش و پرورش داده ها و اطلاعات امتحانات نهایی خردادماه یکی ازاستاندارد ترین نمراتی بود که تا امروز استخراج شده و برای تصمیم گیری در اختیار متولیان قرار گرفت.

اسماعیلی درخصوص افت تحصیلی دانش آموزان نیز گفت: با توجه به اینکه سعی شد مسیر اجرای امتحانات استاندارد شود، نمرات استاندارد دانش آموزان در اختیار سازمان سنجش قرار گرفت و تصحیح ورقه ها ملی بود و مصحح قبلی اطلاعی از نمره قبلی نداشت، برای همین نگاه مصحح در استانهای مختلف متفاوت بوده که تاثیر خود را در نمرات نهایی گذاشت . در کل کشور میانگین نمرات درتمامی رشته ها ۲/۹۱نمره پایین آمده بود که این رقم در زنجان ۱ نمره افت را نشان می داد. اما درمیانگین قبولی سه رشته در استان زنجان ۷۰/۷۲درصد بود در حالی که درصد قبولی کشوری ۶۹/۴۲ درصد شده بود.

اسماعیلی افزود: در کل استان۱۴ منطقه آموزشی داریم که هرساله بعد از خرداد رتبه بندی ها انجام میشود و به جز سه منطقه، سایر مناطق از رتبه ۱۸ به ۲۸۵ ارتقا پیدا کرده اند یعنی ۱۱ منطقه از رتبه ۱۸ بالاتر رفته اند که نشان می دهد کیفیت آموزش ارتقا یافته است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد مولد سازی املاک و اموال آموزش و پرورش نیز گفت: در خصوص فروش اموال در قالب مولد سازی اتفاقی نیفتاده است و سال گذشته ۱۷ ملک و امسال نیز ۴ ملک ارائه کردیم که مراحل آن در حال انجام است که باید وزارت اقتصاد مجوز آن را صادر کند و در آنصورت مبلغ حاصل از فروش در اختیار مدرسه سازی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در هفته دولت نیز ۱۱۸ کلاس درس جدید در ۲۲ مدرسه افتتاح خواهد شد گفت: اگر قرار برفروش اموال باشد جزء استانهایی هستیم که مدارک خود را به موقع اعلام کرده است .

اسماعیلی با بیان اینکه از لحاظ تامین مربیان تربیتی و پرورشی در مضیقه هستیم گفت: در حال حاضر تعداد مرییان تربیتی و پرورشی در مدارس استان کمتر از ۵۰۰ نفر است در حالی که حدود ۵۰۰ نفر نیز نیاز داریم تا تعداد معمول مربیان پرورشی مدارس استان را تامین کنیم.

وی در خصوص صلاحیت حرفه ای معلمان و شهریه مدارس غیر دولتی نیز گفت: امسال برای این مورد ورود جدی و قابل توجهی شده است و با توجه به اینکه شهریه مدارس یکی از مسائل مورد اعتراض اولیا است فاکتورهای مختلفی از جمله امکانات مدرسه، تحصیلات معلمان،درصد قبولی ها وارد سامانه میشود و مبنای رتبه بندی مدرسه قرار میگیرد و براساس ارزیابی ها در سامانه شهریه مدارس غیردولتی تعیین و فاکتورهای تعیین شده در مدرسه در معرض دید قرار میگیرد. ضمن اینکه امسال هیچ معلم غیردولتی نخواهیم داشت که از پودمانهای آموزشی پیش بینی شده استفاده نکرده باشد و نیروهای آزادی که در اختیار مدرسه غیردولتی هستند باید از طریق در دوره های پیش بینی شده آموزشهای لازم را بگذرانند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست