• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۱۹
  • شناسه خبر: 34169

آمار ازدواج در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ در زنجان افزایشی بوده است/ احتمالا دوری از تشریفات در دوران کرونا دلیل آن است

در تمام سال‌ها در استان با کاهش آمار ازدواج مواجه بودیم به جز در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ که ازدواج افزایش یافت. در حالی که این سال‌ها با شیوع کرونا نیزهمراه بود .احتمالا دوری از تشریفات در دوران کرونا سبب این امر شده است.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مهدی ژاله‌چیان مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در چهارمین جلسه کارگروه فرهنگي، اجتماعي، بانوان و خانواده استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان سالانه با یک درصد رشد جمعیتی مواجه بود است اظهار کرد: در ۱۵ سال گذشته استان زنجان رشد ۱۵ درصدی در کل آمار جمعیتی داشته و رتبه ۲۳ در رشد جمعیتی در کشور را دارد.

ژاله چیان گفت: تعداد افراد بالای ۶۵ سال در کشور ۶.۳ درصد است اما در استان زنجان این تعداد ۶.۹ درصد است و که نسبت به سایر استان‌ها تعداد افراد بالای ۶۵ سال در استان بالا است.

وی افزود: بعد خانوار در استان زنجان در سال ۹۵ در حدود ۳.۳ درصد بوده است و طبق آخرین برآوردها آمار جمعیتی استان یک میلیون و ۱۱۴ هزار نفر بوده است.

ژاله چیان با بیان اینکه آمار ولادت در چهار ماهه امسال با ۵.۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه شده گفت: آمار ازدواج نیز با ۱۲.۷ درصد کاهش و طلاق با ۲۱.۳ درصد کاهش همراه شده است. 

وی با اشاره به اینکه نرخ ولادت استان زنجان در سال ۱۴۰۱ در رتبه ۱۶ بین استان‌های دیگر قرار داشت گفت: تقریبا سالانه با کاهش رشد جمعیت مواجه بودیم. با این وجود در سال ۱۴۰۱ در رتبه مرگ و میر نیز استان در رتبه ۱۶ کشور قرار داشت و در حالت کلی میزان فوتی‌ها در سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان افزود: در تمام سال‌ها در استان با کاهش آمار ازدواج مواجه بودیم به جز در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ که ازدواج افزایش یافت در حالی که این سال‌ها با شیوع کرونا نیزهمراه بود . اما باید این موضوع کارشناسی شود و علت آمار ازدواج بالا احصا شود که احتمالا دوری از تشریفات در دوران کرونا سبب این امر شده است.

ژاله‌چیان با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ و زنجان ۲۲ سال بوده است گفت: پایداری ازدواج در سال اول پایین است و در حدود ۱۲ درصد ازدواج‌های سال اول به طلاق منجر شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست