• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۲۲
  • شناسه خبر: 34211

۵ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش کمیته امداد هستند/ همه خانواده های روستایی بدون خانه تحت پوشش کمیته امداد تا پایان امسال خانه دار می شوند

در مناطق روستایی تا پایان امسال همه خانواده های روستایی بدون خانه تحت پوشش کمیته امداد بصورت خرید یا تامین زمین، خانه دار خواهند شد .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام کمیته امداد کشوردر نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ارائه تصویر حمایت های مردمی و نقش مردم در کارهای بزرگ گفت: نقش رسانه ها بازگو کردن حمایت های مردمی است و از منظر نشان دادن حضور مردم کوتاهی کرده ایم و رسالت خبرنگاران انعکاس، بازتاب و تبیین مسائل مهم کشور است.رسانه ها باید در کنار جسارت به چالش کشیدن مسئولین باید حضور مردم را هم به تصویر بکشند.

خاکسار قهرودی گفت: انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است و امروز توانسته در نقطه دیگر و عرصه های دیگر حضور پیدا کند و سهم رسانه ها در انعکاس اخبار کشور ایجاد امید و امیدواری در مردم است.

وی افزود: در چند سال اخیر بودجه و اعتبارات کمتیه امداد هر ساله رشد خوبی داشته و میزان تخصیص و دریافت اعتبارات به طور ۱۰۰ درصدی اتفاق افتاه است.

خاکسار قهرودی میزان مستمری پرداختی به یک نفر را ۷۶۴ هزار تومان، دو نفر یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان ، سه نفر ۱میلیون و ۵۲۸ هزار تومان و چهارنفره ۱میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و خانواده های ۵ نفر به بالا ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است.

وی در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی و مسکن در کشور نیز افزود: ۵۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شده بود که ۴۲۰ هزار آن اتفاق افتاده است.

قائم مقام کمیته امداد کشور در زمینه کمک‌های مردمی نیز، گفت: کمک‌های مردمی علی رغم فشار اقتصادی بر مردم، بیشتر شده است به طوری که در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش و سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص تامین مسکن افراد تحت پوشش، نیز گفت: سیاست ما این است که مسکن خانواده های دو نفره به بالا هم تامین شود ضمن اینکه در مناطق روستایی نیز تا پایان امسال همه خانواده های روستایی بدون خانه یا بصورت خرید یا تامین زمین خانه دار خواهند شد و به طور جدی پیگیر آن هستیم .

وی در خصوص تعداد اعضای تحت حمایت کمیته نیز گفت: تعداد اعضا همواره در نوسان است.ایجاد طرح‌های حمایتی، ازدواج، اشتغال، تلاش برای کاریایی، سبب شده تا تعداد افراد تحت پوشش متغیر شود. با این وجود طبق برنامه‌ریزی انجام شده تلاش این است تا افراد بیشتری از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند و تلاش می‌کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست