• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۲۶
  • شناسه خبر: 34304

شتاب ابتلا به سرطان در زنجان صعودی نیست/ ۹۹ درصد کمک های مهرانه از طریق  خود زنجانی ها است

نتیجه آموزش هایی که در مدت ۹سال با هدف پیشگیری انجام شده این است که شتاب ابتلا به سرطان در استان صعودی نیست.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»اصغر وثوق مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی مهرانه در نشست خبری با رسانه های استان زنجان اظهار کرد‌: انجمن مهرانه بیماری سرطان را در زنجان مدیریت می کند که بیماران سرطانی هم بخشی از آن است در این ۱۷سال که از تاسیس مهرانه می گذرد هرچه شرایط اقتصادی بدتر شده کمک های مردمی به مهرانه بیشتر شده است.

وثوقی با بیان اینکه حمایت مردمی و حضور د  مهرانه در تمام دنیا بی نظیر است گفت: انجمن خیریه مهرانه با ۱۵دفتر شهرستان و ۴دفتر در مرکز استان و یک مهمانسرا در  تهران  با ۱۳۷۰ نفر مشغول خدمت است که فقط ۷۰نفر آنها کارمند هستند.

وی افزود: انجمن خیریه مهرانه در مقایسه با تمام خیریه های دنیا بی نظیر است بطوریکه ۱۵۳هزار نفر ساعت  در سال ۱۴۰۱ خیرین در مهرانه کار کرده اند که در مقایسه با کشورهای دیگر قابل ملاحظه است.
وثوق با بیان اینکه بیمار مبتلا به سرطان به واسطه کمک های مردمی، برای هزینه درمان خود ماشین و فرش و طلای خود را نمی فروشد و درمان بیمار در این مجموعه رایگان است گفت: تنها استانی هستیم که این شرایط را برای بیماران داریم.
وی با اشاره به اینکه در این ۱۷ سال ۱۱هزار و ۳۱۵پرونده در مهرانه تشکیل شده است و سال گذشته نیز  ۱ هزار  و ۶۹  پرونده بیمار تشکیل شده است گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان کمک های مردمی به مهرانه ۳۸میلیارد تومان بوده است.

وثوق گفت: فعالیت های انجمن مهرانه در حوزه امداد و درمان است که بخش درمان در کلینیک رادیوتراپی، شیمی درمانی،آزمایشگاه و پزشکی هسته ای است که مهم ترین بخش مهرانه است و همینطور  دستگاه پِت اسکن فوق پیشرفته تشخیصی که شهرهای بزرگ آن را ندارند ۱۲میلیارد تومان هزینه خرید آن بوده که ۶میلیارد آن را وام گرفتیم.

وی تعداد مراجعات برای درمان از ابتدای تاسیس مهرانه را ۹۲ هزار مورد اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۲۱هزار و ۵۰۰مورد مراجعه برای درمان صورت گرفته است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی با بیان اینکه در دنیا مراکز این چنینی با چهار نوع درآمد اداره میشوند بودجه دولتی دارند، از بیمار پول میگیرند، به بازار بدهکارند و از بیمه ها هم پول میگیرند گفت: انجمن مهرانه  دو نوع درآمد دارد و دوستان خیر ما با پولی که از بیمه ها میگیرند اینجا را اداره می کنند و ۵۰نفر پرسنل درمانی هم داریم همه این هزینه ها از بیمه تامین میشود.

وثوق گفت:سال گذشته علاوه بر بیمه ۴۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان باید از بیماران می گرفتیم که نگرفتیم و در این چندسال گذشته نیز ۱۲۰میلیارد تومان باید پرداخت میشد که همه اینها رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته است.

مدیر عامل انجمن مهرانه با بیان اینکه مهرانه خدمات رادیوتراپی و در مهمانسرای زنجان و تهران به کشور ارائه می کند گفت: ۹۹ درصد کمک های مهرانه از طریق  خود زنجانی ها است و تا کنون یک ریال هم هزینه دارو به استانهای دیگر داده نشده است ولی سه شهر تکاب، بیجار و میانه شامل تمام خدمات مهرانه میشوند و به شهرهای دیگر فقط خدمات مهمانسرا و رادیو تراپی ارائه میشود.

وثوق با تاکید براینکه پیشگیری مهم ترین اقدام مهرانه محسوب میشود گفت: این انجمن در حوزه پیشگیری توانسته ۴۳هزار از بانوان را در خصوص پیشگیری از سرطان سینه و ۳۶هزار دانش آموز در حوزه تغذیه آموزش دهد که نتیجه آن نیز این است که شتاب ابتلا به سرطان در زنجان با توجه به پرونده های تشکیل شده صعودی نیست و ثابت است و پول دارو نیز اگر زیاد شده به دلیل گران شدن داروها است.

وثوق در خصوص اظهار نظرهایی که در خصوص هدر رفت هزینه در مهرانه شده نیز گفت: سال ۹۴ سالن اجتماعات کلینیک مهرانه با ۸میلیارد ریال افتتاح شد که فقط در سال گذشته ۴۴برنامه در آن برگزار شده و هیچوقت راکد نبوده است. فقط در یک مراسم ختم یک میلیارد تومان کمک به مهرانه صورت گرفت که بیشتر از هزینه ساخت این سالن است.

وی با بیان اینکه مهرانه بزرگترین خیریه کشور در حوزه سرطان بزرگسالان است   خدماتی که اینجا ارائه میشود در هیچ جایی ارائه نمیشود گفت: اینکه می گویند  مهرانه دیگر بی نیاز شده، درست نیست   اگر بی نیاز بود چرا باید برای خری  دستگاه پت اسکن وام می گرفت؟؟ ضمن اینکه یک دستگاه دیگر نیاز به تعویض دارد که باید برای خرید آن ۱۲۵میلیارد تومان هزینه کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست