• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 35156

شهروندان از غذا دادن به سگ های بلاصاحب خودداری کنند و اینکار را به شهرداری بسپارند/ آماده سازی مکان جدید برای نگهداری سگ های بلاصاحب در زنجان

با توجه به آغاز فصل سرما که سگ های بدون صاحب از کوه ها به سمت شهر سرازیر می شوند، شهروندان از ترحم و از غذا دادن به این سگ ها در مکان های نامناسب بپرهیزند و این موضوع را به شهرداری بسپارند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جلال کرمی عضو شورای شهر زنجان  در جلسه رسمی و علنی شورا با اشاره به معضل ورود سگ ها بلاصاحب به شهر به ویژه در فصل زمستان اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما که سگ های  بدون صاحب از  کوه ها به سمت شهر سرازیر می شوند شهروندان از ترحم و از غذا دادن  به این سگ ها در مکان های نامناسب بپرهیزند و این موضوع را  به دست شهرداری بسپارند.

کرمی گفت: در شهرداری زنجان دو اکیپ برای جمع آوری سگ های ولگرد فعال هستند که توسط سامانه ۱۳۷ به این اکیپ ها اطلاع  داده می شود و پس از اعزام به محل ، سگ ها زنده گیری و در سایت قره باغ نگهداری می شوند ضمن اینکه واکسن هم به این سگ ها تزریق می شود.

وی افزود: در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد، سازمان پسماند شهرداری برنامه ریزی لازم را دارد ضمن اینکه دامپزشکی زنجان هم اعلام کرده که از سال ۱۴۰۱ تا کنون هیچ موردی از بیماری هاری در شهروندان زنجان مشاهده  نشده است.

کرمی با بیان اینکه قرار است مکان جدیدی برای برای جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد در سایت مهتر آماده شود گفت: اعتباری که برای آماده سازی این محل خواسته شده ۲ میلیارد تومان است که مورد تصویب شورا هم قرار گرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست