• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۱۶
  • شناسه خبر: 35824

روشنایی جزو الزامات راه نیست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ایجاد روشنایی در نقاط پرتصادف، نقاط مه‌گیر، تقاطع‌ها و نقاط اصلی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در تمام طول مسیر ایجاد روشنایی جزو الزامات راه نیست.

به گزارش خبرنگار«پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» جعفر قزوینیان با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص میزان تاثیر روشنایی در تصادفات عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، تاثیر روشنایی در تصادفات ۵ الی ۶ درصد است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری، این موضوع در اولویت برنامه‌های راهداری نیست.

وی افزود: ایجاد روشنایی در نقاط پرتصادف، نقاط مه‌گیر، تقاطع‌ها و نقاط اصلی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

قزوینیان توسعه گاردریل‌ها، بلوک مفصلی و تابلوهای هشدار را از جمله مهم‌ترین پارامترهای ارتقا دهنده ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ها دانست و گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص نصب ۱۰۲ کیلومتر بلوک مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین است که تاثیر بالایی در ارتقا ایمنی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: با توجه به سیاست‌های سازمان، افزایش طول روشنایی در جاده‌های کشور و استان فعلا ممکن نیست و تنها نگهداری از روشنایی‌های موجود و ایجاد روشنایی نقطه‌ای در برخی نقاط اصلی و مه‌گیر و تقاطع‌هایی پر تصادف از برنامه‌های اولویت‌دار راهداری است.

خبرنگار/سمیه میناخانی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست