• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۲۵
  • شناسه خبر: 35610

افزایش بیماران دیالیزی در سن جوانی/ تا قبل از شیوع کرونا کمتر جوانی در بخش دیالیز انجمن کلیوی دیده می شد

دیابت و فشار خون خون از علل اصلی بروز بیماری‌های کلیوی است، درحالی که علائم و بیماری‌های کلیوی ناشناخته است و برخی از بیماران هنوز شناسایی نشده اند که با ارتقای بخش کلینیک، تلاش داریم اطلاع‌رسانی و غربالگری بیماران انج ...

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۴۶۳ بیمار، دیالیز می شوند و تاکنون یک هزار و ۷۰۰بیمار از چرخه دیالیر خارج شدند. به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد رضا طهماسبی، مدیرعامل انجمن کلیوی استان زنجان در آستانه هفته بیماران کلیوی در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۶۳ انجمن کلیوی در زنجان ۵ بیمار داشت و امروز ۲هزار و ۱۵۰ پرونده در استان تحت پوشش این انجمن هستند.

طهماسبی گفت: از زمانی که تعداد بیماران زیادتر شد تلاش کردیم دفاتر شهرستانی و مراکز دیالیز در شهرستانها راه اندازی شود تا بیماران در شهرستان خود خدمات بگیرند و در کنار آن قراردادهایی با آزمایشگاه‌ها و دسایر مراکزتخصصی داشتیم.

وی افزود: ۱۰۰ درصد نیازهای تمام بیماران نیازمند با نظر مددکاری در این انجمن تامین می شود.

طهماسبی با بیان اینکه بعضی از کمک های خیرین در تامین دارو و درمان بوده که به چشم دیده می شود گفت: برخی کمک ها ساختاری بوده است که بتوانیم تعداد بیماران را کم کنیم و با پیشگیری از پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱تعداد بیماران دیالیزی این انجمن ۴۳۸ نفر بود که تعدادی به این بیماران اضافه شده و تعدادی از بیماران به واسطه پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج شدند ضمن اینکه تعداد افراد نیازمند دیالیز امسال به ۴۶۳ نفر رسیده است و ۱۷۰۰ نفر با پیشگیری و مراقبت از چرخه دیالیز خارج شدند.

طهماسبی با بیان اینکه از زمان فعالیت انجمن کلیوی زنجان ۸۵۰ نفرتحت عمل پیوند کلیه قرار گرفتند، گفت: در ۶ ماهه سال گذشته ۱۱ نفر و ۶ ماهه نخست امسال ۱۷ نفر پیوند کلیه شدند..

مدیرعامل انجمن کلیوی استان زنجان با بیان اینکه نوع و تعداد بیماری‌های زمینه ای در حال بیشترشدن است و این زنگ خطری برای سلامت مردم است گفت: ضمن اینکه مردم باید خودشان برای مراقبت از خود قدم بردارند؛ کلینیک انجمن کلیوی نیز برای غربالگری و تشخیص علائم بیماری آماده ارائه خدمت است.

وی با بیان اینکه ظرفیتی که در انجمن ایجاد شده با اعتمادسازی و کمک خیرین به حد مطلوب رسیده و هرآنچه که در گذشته در مورد ساختمان درخواست کردیم از جمله بخش درمان، اداری و تحقیقاتی، ومهمانسرا به مطلوب رسیده است. گفت: مهمانسرای این انجمن با ۱۰ سوئیت فراهم شده که ۶ سوئیت مازاد برای دانشجویان خانم و ۴ سوئیت برای بیماران استان در حال خدمات‌رسانی است. در گذشته مراجعه و درخواست برای اسکان در سوئیت بیشتر بود و در حال حاضر چند سوئیت مازاد است که در اختیار دانشجویان قرارا داده شده که هزینه آن هم در همین انجمن صرف می شود.

طهماسبی گفت: دیابت و فشار خون خون از علل اصلی بروز بیماری‌های کلیوی است ، درحالی که علائم و بیماری‌های کلیوی ناشناخته است و برخی از بیماران هنوز شناسایی نشده اند که با ارتقای بخش کلینیک، تلاش داریم اطلاع‌رسانی و غربالگری بیماران انجام شود.

وی افزود: تا قبل از شیوع کرونا کمتر جوانی در بخش دیالیز انجمن دیده می شد ولی با افزایش هزینه های پیوند و درمان، بیماران دیالیزی هم افزایش دارند که باعث می شود که مریض های دیالیزی، هم درد بکشند وهم در درمان درجا بزنند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه انجمن کلیوی رسالتی در راستای کاهش بیماران کلیوی و بیماری‌های زمینه‌ای آن دارد، گفت: در هفته آتی بخش فوق تخصصی گوارش شامل بخش‌هایی مثل سنوگرافی، رادیولوژی، پاتولوژی و سایر موارد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل انجمن کلیوی استان زنجان بیشترین درآمد این انجمن را مربوط به واحد قلک و بنر و تاج گل عنوان کرد و افزود: ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد از بنر و تاج گل داریم و سالانه حدود ۷ میلیارد تومان از طرف خیران کمک می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست