• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۱۶
  • شناسه خبر: 38015

افتتاح نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان با هدف معرفی و اصالت‌های اقوام ایرانی و تقویت همگرایی ملی

نمایشگاه اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات فرهنگی و هنری با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم و همگرایی و وحدت بین اقوام مختلف ایرانی، در محل نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان آغازبه کار کرد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» نمایشگاه اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات فرهنگی و هنری به همراه اجرای موسیقی سنتی و آیین‌های هدف گردشگری در محل نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار کرد.

سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه در نمایشگاه اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات فرهنگی و هنری، گوشه ای از صنایع دستی و سوغاتی های اقوام مختلف کشور ارائه شده است و همدلی و همراهی مسئولین و مردم باعث اتفاقات خوب در این شهر شده است که فرصت مناسبی برای خرید مردم است گفت: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی فرصتی مناسب برای آشنایی شهروندان با آیین‌های مختلف است.

وی افزود: در این  جشنواره همه دانستنی‌ها درباره اقوام مختلف به بازدیدکنندگان ارائه  می شود و مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم و برای مردم است و برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها باعث انتقال فرهنگ و زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان می‌شود.پیام جشنواره اقوام ایران زمین همگرایی و وحدت بین اقوام مختلف ایرانی است.

صفوی با بیان اینکه اقوام و قومیت‌های مختلف با حضور در این جشنواره سعی دارند، تا رسوم خود را به شهروندان نمایش دهند گفت: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس،کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: علاوه بر غرفه های متنوع، اجرای موسیقی و رقص محلی مناطق مختلف ایران از جمله شمالی،خراسانی، لری، خوزستانی، آذری و کُردی همه روزه در این نمایشگاه اجرا می شود.

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۹ الی ۲۲ برای بازدید، به مکان برپایی این جشنواره مراجعه و با محصولات، صنایع دستی و سوغاتی‌های قومیت‌های مختلف آشنا شوند. نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از امروز تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست