• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۱۹
  • شناسه خبر: 38075

احداث مدرسه در پروژه های نهضت ملی مسکن، مهم ترین دغدغه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان/ حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰دانش آموز در طرح شهید پناهی

یکی از دغدغه های مهم سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، تامین و احداث مدارس در پروژه های نهضت ملی مسکن است. در منطقه پونک و گلشهر هم در مسکن های مهر این مشکل را داشتیم و همچنان هم داریم.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»حمیدرضا اسلامی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: برنامه ویژه ای در سالجاری برای جهش در زمینه همکاری با خیرین مدرسه ساز داریم چون یکی از منابع تامین و کمک مالی، خیرین مدرسه ساز هستند.

اسلامی گفت: هدف گذاری انجام شده براساس پروژه های خیر ساز در راستای حذف مدارس تخریبی و ساخت مدارس مقاوم است تا به حد معمول در عدالت آموزشی برسیم.

وی با بیان اینکه ساخت ۲۳۴ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه هدف گذاری سال گذشته این سازمان بود افزود: توانستیم ۲۴۷ کلاس درس در قالب ۴۰ پروژه و ۲ پروژه و سالن ورزشی و ۳۸ مدرسه با ۲۱۷ کلاس درس را تحویل بدهیم.

اسلامی گفت: در طرح شهید پناهی ، حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰دانش آموز مد نظر است و در این خصوص ۲ پروژه در دست ساخت داریم که با ساخت آنها در استان مدرسه کانکسی بالای ۱۰دانش آموز نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم ما تامین و احداث مدارس در پروژه های نهضت ملی مسکن است گفت: به دلیل حجم بالای ساختمان های مسکونی و تمرکز و تراکم جمعیت در این پروژه ها باید بتوانیم مدارس مورد نیاز دراین مجتمع ها را تامین کنیم.

اسلامی افزود: در منطقه پونک و گلشهر هم در مسکن های مهر این مشکل را داشتیم و همچنان هم داریم. اعتبارات ما محدود است و توان ساخت مدارس جدید را نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان بااشاره به اینکه در تابستان تعمیرات مدارس را هم در برنامه داریمگفت: از ظرفیت گروه های جهادی استفاده خواهیم کرد و تجهیز مدارس و به روزرسانی را هم خواهیم داشت.

اسلامی از برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خبرداد داد و گفت: این جشنواره ۶ خرداد ماه با هدف تجلیل خیرین مدرسه ساز و جذب خیرین جدید برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری برای امسال،ساخت ۲۰۷ کلاس درس است که پروژه استخر و محوطه آن از برنامه های شاخص نوسازی است گفت: افزایش سرانه ورزشی در سال‌جاری از مهم ترین برنامه های سازمان وسازی مدارس استان است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست