• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۳
  • شناسه خبر: 13946

مصطفی اکرمی:افزایش مصرف آب در پی شیوع کرونا/صرفه جویی ۴ لیتری با بستن ۲۰ ثانیه ای شیر آب

پیام ملّت-مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه بستن شیر آب به مدت ۲۰ ثانیه در هنگام شستشوی دست موجب صرفه جویی ۲ تا ۴ لیتری آب می شود گفت: میزان مصرف آب در استان زنجان ۵ درصد افزایش یافته است. م ...

پیام ملّت-مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه بستن شیر آب به مدت ۲۰ ثانیه در هنگام شستشوی دست موجب صرفه جویی ۲ تا ۴ لیتری آب می شود گفت: میزان مصرف آب در استان زنجان ۵ درصد افزایش یافته است.

مصطفی اکرمی در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: مصرف آب در استان زنجان ۵ درصد یعنی به میزان ۲۰۰ هزار متر مکعب در ماه افزایش داشته است.

وی افزود: تلاش ما همواره حفظ کیفیت و تامین آب پایدار برای استان زنجان است، عنوان کرد: از مردم خواهش میکنیم که در مصرف آب مدیریت داشته باشند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از توصیه های وزارت بهداشت این روزها برای بحث مقابله با ویروس کرونا شستن دست ها به مدت ۲۰ ثانیه است، تاکید کرد: از مردم درخواست می شود ابتدا دست های خود را به مدت ۲۰ ثانیه بشورند و سپس شیر آب را باز کنند چرا که وقتی که از ابتدا شیر آب به مدت ۲۰ ثانیه باز نگه داشته می شود حدود ۴ لیتر آب شرب با کیفیت هدر می رود.

وی صرفه جویی را یکی از صفات نیکان و خیراندیشان عنوان کرد و ادامه داد: گفتنی است که امروزه محدودیت منابع آب یکی از دغدغه ملی تبدیل شده است و با توجه به خشکسالی های سال های گذشته باید صرفه جویی در اندیشه ما نهادینه شود و در راس امور قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: استفاده ار فشار آب شیلنگ ها برای نظافت حیاط و پارکینگ منازل به جای بهره گیری از جارو و آب پاش، شستن خودرو با شیلنگ به جای استفاده از سطل آب، از جمله مصادیق بارز هدر رفت آب است که رعایت و انجام صحیح آنها می تواند به حفظ وضعیت متعادل شبکه توزیع آب شهری کمک کند.

اکرمی با بیان اینکه همه ما اگر در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم ، که نمونه بارز این صرفه جویی بستن شیر آب در حین شستشوی دست است میتوانیم از هدر رفت هزاران لیتر آب شرب صرفه جویی کنیم، افزود: نباید فراموش شود که آب عنصر حیاتی و زندگی بخش برای همه موجودات است.

اکرمی در پایان خاطر نشان کرد: البته لازم به ذکر است که با ادامه روند بیماری کرونا ما مشکلی در تامین آب مورد نیاز هم استانی های عزیز نخواهیم داشت و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست