• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۵
  • شناسه خبر: 14017

علی عباسی: ۲۵ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای کوچک استان زنجان ذخیره شده است

پیام ملّت– مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در مخازن سدهای کوچک استان تا سال گذشته حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده بود که این میزان در سالجاری به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش ی ...

پیام ملّت– مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در مخازن سدهای کوچک استان تا سال گذشته حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده بود که این میزان در سالجاری به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» علی عباسی در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به این که میزان بارندگی در فروردین ماه سالجاری حدود ۷۰ میلی متر بوده است گفت: بیشترین میزان بارش متعلق به ایستگاه شهرستان خدابنده در حدود ۱۰۷ میلی متر و کم ترین میزان بارش به شهرستان زنجان با حدود ۵۰ میلی متر تعلق دارد. 

عباسی افزود: طی سال گذشته استان بارش خوبی به میزان ۳۵۳ میلی متر دریافت کرد که امسال این میزان بارش نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است اما نسبت به متوسط دراز مدت که یک دوره ۳۰ ساله می باشد، حدود ۳۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان، با اشاره به این که سه سد بزرگ استان، در حال بهره برداری می باشند، خاطر نشان کرد: در مجموع حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن این سدها تا سال آبی ۹۸-۹۷ ذخیره شده بود که این میزان در سال آبی جاری به ۱۲۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: در مخازن سدهای کوچک استان تا سال گذشته حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده بود که این میزان در سالجاری به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

عباسی میزان آب سدتهم در سالهای آبی ۹۶-۹۷ را حدود ۴۳ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در اثر بارندگیهای مناسب و مطلوب در سالهای آبی ۹۸ -۹۷ به ۶۷ درصد افزایش یافته است و از سویی دیگر سد گلابر در سال گذشته ۵۷ درصد پر بوده که امسال این میزان به ۶۸ درصد رسیده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان، بیان داشت: ۹۰ درصد حجم مخزن سد کینه ورس سال گذشته بر اثر سیلابهای متوالی که رخ داد، پر شد اما جهت مدیریت سیلاب با رهاسازی آب، به ۸۸ درصد تقلیل یافت، از سویی دیگر سد تالوار در سال گذشته ۲۵ درصد پر بود که امسال نیز با رهاسازی آب این سد بزرگ استان برای کنترل سیلاب و تکمیل خرید اراضی باقی مانده آن همان ۲۵ درصد پر شدگی را دارد.

وی با بیان این که از کشاورزان و بهره برداران در خواست داریم تا در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی دقت لازم را بعمل آورند گفت: با صرفه جویی در مصرف آب می توانیم از افت شدید سفره های آب زیرزمینی در استان ممانعت کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست