• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۶
  • شناسه خبر: 14050

منصور حقی راد:کرونا و بی رونقی بازار فروش ماهی/ مشکلی در تأمین نهاده های آبزیان نداریم

پیام ملّت-مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: بدنبال شیوع بیماری ویروسی کرونا درخواست بازار ماهیان با کاهشی بیشتری نسبت به مدت مشابه سال پیش همراه بوده است. منصور حقی راد در گفت و گو با “پایگاه خبری_تحلیلی پی ...

پیام ملّت-مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: بدنبال شیوع بیماری ویروسی کرونا درخواست بازار ماهیان با کاهشی بیشتری نسبت به مدت مشابه سال پیش همراه بوده است.

منصور حقی راد در گفت و گو با “پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملت” با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین نهاده های مورد نیاز وجود ندارد اظهار کرد: این در حالی است که تقاضا برای خرید محصولات آبزی و درنتیجه فروش این محصولات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز به صورت معمول آغاز سال جدید با افت قیمت محصولات آبزی همراه بوده است افزود: اما امسال به علت شیوع بیماری ویروسی کرونا این میزان افت قیمت بیش از گذشته بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه در صورت کاهش فروش محصولات آبزی مشکلی در جهت نگهداری از این محصولات وجود نخواهد داشت عنوان کرد: چراکه محصولات گفته شده را تا می توان با پرداخت هزینه ای نگه داری کرد و بعد مساعد شدن شرایط بازار نسبت به عرضه و فروش آنها اقدام کرد.

حقی راد در خصوص تأمین نهاده های آبزیان تصریح کرد: نهاده های آبزیان به صورت آزاد تأمین می شوند و ارز دولتی تنها به تامین سویا اختصاص داده می شود. چراکه اولویت نخست بیشتر تامین نهاده های مرغ است.

وی با اشاره به اینکه کرونا مانع از واردات تخم چشم زده نشد ادامه داد: مجوز ورود این محصولات به سادگی صادر می شود و هیچ مشکلی در راستای ورود این محصولات وجود ندارد.

مدیر امور شیلات و ابزیان استان زنجان در خصوص میزان تولید آبزیان اظهار داشت: تولید آبزیان در سال ۹۷حدود ۱۶ هزار تن بود. این درحالی است که این تولید در سال ۹۸ به ۱۷ هزار و ۲۱۷ تن رسید. بنابراین گفتنی است که روند تولید آبزیان با سیر صعودی همراه بوده است.

حقی راد اظهار داشت: توصیه شده که کارخانه های فرآوری و بسته بندی محصولات آبزی و فروش اینترنتی این محصولات راه اندازی شود تا محصولات فوق با اطمینان خاطر به دست مردم رسد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا یک واحد زنده فروشی نسبت به اخذ مجوز در این خصوص اقدام کرده و موفق به دریافت مجوز مربوطه از سوی سازمان شیلات نیز شده است، اظهار داشت: این واحد نسبت به عرضه و فروشی ماهی به صورت زنده و مستقیم همچنین فروش اینترنتی اقدام خواهد کرد.

مدیر امور شیلات و ابزیان استان زنجان با بیان اینکه واحد فوق در شهرستان زنجان و در حوالی کوشکن واقع شده است ادامه داد: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان جهت راه اندازی این واحد هزینه شده است.

حقی راد با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز فروش در محل در این واحد آغاز شده است افزود: افراد متقاضی میتوانند ماهی را انتخاب کرده تا در آن محل نسبت به تمییز کردن و فیله کردن آن اقدام شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست