• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۳
  • شناسه خبر: 14275

۱۸۰ میلیارد تومان؛ خسارت کرونا به صنایع دستی زنجان

پیام ملّت-مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: حوزه صنایع دستی درپی شیوع کرونا ۱۸۰ میلیارد تومان در تولید، عرضه و فروش متضرر شد. امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظ ...

پیام ملّت-مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: حوزه صنایع دستی درپی شیوع کرونا ۱۸۰ میلیارد تومان در تولید، عرضه و فروش متضرر شد.

امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: برنامه اصلی فروش صنایع دستی در ایام عید بود اما به علت مصادف شدن آن با شیوع کرونا، بنا بر مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا بازارچه ها و فروشگاه های صنایع دستی، موزه‌ها و بناهای تاریخی تعطیل شد که این امر موجب وارد کردن خساراتی هنگفت به صنایع دستی شد.

وی با بیان اینکه عمده تولیدات صنایع دستی استان در رشته مس، چاقوسازی، ملیله، انگشتر و چارق است افزود: عمده فروش سالانه صنایع دستی در رشته مس و چاقو است، امسال نیز جهت فروش این تولیدات در شب عید برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود اما به علت گفته شده محقق نشد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در خصوص دیگر برنامه های میراث فرهنگی استان در ایام عید اظهار داشت: از جمله این برنامه ها دایر کردن ستاد خدمات سفر و بازارچه های موقت جهت خرید صنایع دستی توسط مسافران بود که باز هم کرونا سد راه آن شد.

ارجمند در ارتباط با اقدامات میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در راه خسارات وارده به حوزه صنایع دستی تصریح کرد: اجاره بهای اماکنی که مالکیت آن با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود و به صنعت گران صنایع دستی اجاره داده شد بود بخشیده شد.

وی افزود: همچنین با پیگیری ها و هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد که اقساط تسهیلاتی که در قالب صنایع دستی اعطا شده بود با ۳ ماه تاخیر واریز شود.اینک برنامه ریزی هایی نیز در راستای اعطای تسهیلات کم بهره به صنعت گران صنایع دستی صورت خواهد گرفت.

ارجمند ادامه داد: بسته های حمایتی در قالب توسعه و ترویج صنایع دستی و به صورت کمک های بلاعوض به صنعت گران صنایع دستی که به صورت مستقیم تولیدکننده هستند اختصاص داده می شود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان عنوان کرد: هم اینک ۵۰ کارگاه ملیله، ۴۰۰ فروشگاه عرضه صنایع دستی و بیش از ۲۰۰ کارگاه چاقوسازی در استان دایر است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست