• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۴
  • شناسه خبر: 14303

اقدامات زنان در ایام کرونا تداعی گر همدلی های دوران جنگ بود

پیام ملّت- مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در این ایام پویش هایی از طرف زنان در استان اتفاق افتاد که تداعی گر همان همدلی ها و همراهی ها و دلسوزی های دوران جنگ بود.

لیلا رمضانی در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به سالگرد تأسیس سپاه پاسداران اظهار داشت: جوانان متعهد انقلاب با یاری خدا و امام بعد از سال ها مبارزه به پیروزی دست یافتند که لازم بود از دستاوردهای آن محافظت کنند برای همین از همان ابتدا هسته های امنیتی به وجود آمد که یکی از آن ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ۵۸ تشکیل شد و تا به امروز برای این هدف تلاش کرده که از دستاورد ها و اصول انقلاب محافظت کند و هر زمان بنا بر اتفاقات و اقتضائات در خدمت انقلاب بوده است.

رمضانی گفت: در شرایط حاضر هم که بیماری کرونا همه جهان را درگیر کرده سپاه پاسداران احساس وظیفه کرده که در کنار ملّت و رهبری باشد و دست به دست مردم دهد تا این بحران را نیز پشت سر بگذاریم .

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط خواهران بسیجی استان گفت: از همان اوایل شیوع کرونا بسیج خواهران نیز در قالب گروه های جهادی خواهران کارگاه های تولید ماسک و گان و شیلد را در پایگاه های بسیج استان و هم در پویش های مردمی راه اندازی کرد که در ایام تعطیلات نوروز برخی از این کارگاه ها به خانه ها منتقل شدند و برخی در همان مکان ادامه فعالیت دادند و الان هم مشغول تولید ماسک و سایر لوازم بهداشتی مورد نیاز هستند.

رمضانی با بیان اینکه ۵۰۴ گروه جهادی ۵ نفره تا۱۵ نفره تا کنون در این کارگاه ها مشغول بوده اند گفت: ۱۶۰۰ نفر از خواهران بسیجی مستقیماً در کارگاه های تولیدی و غربالگری و پخش بسته های بهداشتی و معیشتی و بروشور تبلیغاتی و همچنین آموزش روش های پیشگیری و رعایت فاصله اجتماعی و مشاوره فعالیت دارند.

وی گفت: در ایام قرنطینه که خانواده ها مجبور به خانه نشینی بودند برای حفظ روحیه شادی و نشاط خانواده به ویژه فرزندان بسته های فرهنگی و آموزشی از طریق پایگاه های بسیج خواهران توزیع شد.

لیلا رمضانی در خصوص فعالیت بسیج خواهران استان زنجان در فضای مجازی نیز گفت: هم در راستای آموزش های بهداشتی و پیشگیری و هم قرار های معنوی فعالیت های گسترده ای صورت گرفت که بر اساس آن علاوه بر آموزش های پیشگیرانه و مراقبتی، ۳۱۵ گروه قرار معنوی داشتیم که در قالب گروه های ۱۵ تا ۶۰ نفره به فعالیت های معنوی پرداختند.

رمضانی با اشاره به همکاری پایگاه های بسیج خواهران با پویش های مردمی گفت: در همین ایام پویش هایی از طرف زنان در استان اتفاق افتاد و زنان پا به پای مردان در کارگاه ها و مساجد فعالیت کردند که تداعی گر همان همدلی ها و همراهی ها و دلسوزی های دوران جنگ بود.

رمضانی در خصوص کمک مومنانه و رزمایش انفاق در ماه رمضان نیز گفت: با توجه به فرمان رهبری و وظیفه سربازی سپاه پاسداران ،با شیوع کرونا مرحله شناسایی خانواده های نیازمند و تعدادی از صاحبان مشاغل که بیکار شدند و همچنین زنان بی سرپرست و بد سرپرست و خانواده هایی که مبتلا به کرونا بودند انجام شده است که طبق برنامه با کمک خواهران بسیجی و مردم تا پایان کرونا حمایت خواهند شد که حداقل کمک کوچکی به آنها کرده باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از رسانه ها به عنوان بازوی بسیج در نمود فعالیت هایش نام برد که همیشه در کنار مردم اند و بدون آنها اقدامات بسیج جلوه ای نخواهد داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست