• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۳
  • شناسه خبر: 15589

شروع به کار مجدد مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری تحت نظارت بهزیستی

پیام ملّت- معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان از بازگشایی مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری در سطح استان خبر داد و گفت: ۳۸ مرکز و دفتر مشاوره دولتی، غیردولتی در استان فعالیت دارند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، گل نساء آقامحمدی با اشاره به نیاز جامعه به خدمات سـلامت روان به ویژه در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا و با توجه به سیاست سازمان بهزیستی جهت بازگشایی تدریجی مراکز عنوان کرد : بخشنامه نحوه فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیردولتی، با رعایت نکات کلیدی پیشگیری از کووید۱۹ به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸ مرکز  و دفتر مشاوره دولتی ، غیردولتی و خط ۱۴۸۰  اظهار کرد : لازم است که کلیه مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و دستورالعمل ارسالی از سوی رئیس محترم کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور جهت پیشگیری از کرونا ویروس اقدام گردد.

وی نظافت و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل در هر شیفت کاری، رعایت فاصله حداقل یک متر بین مشاور و مراجع ، تعطیل بودن اتاق های بازی درمانی تا اطلاع ثانوی ، عدم تشکیل گروه درمانی در دفاتر ، دقت در شست و شوی دست کودکان قبل از ورود به مرکز و پس از خروج از مرکز،  ضدعفونی نمودن قطعات و ابزارهای سنجش روانی- ضدعفونی لوازم التحریر در مراکز ، همچنین استفاده از  لیوان های یکبار مصرف  در صورت نیاز از موارد بهداشتی والزامی مراکز برشمرد.

آقامحمدی بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی تاکید نمود و افزود : لازم است مراجعین بیش از یک همراه نداشته باشند، همچنین کلیه پرسنل تخصصی و غیرتخصصی در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید از ارائه خدمات معاف گردیده و  از برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی تا اطلاع ثانوی در مرکز خودداری گردد .

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد : نوبت دهی به مراجعین با فاصـله زمانی بیشتری انجام خواهد شد تا مـدت زمان انتظار برای افراد کوتاه و تجمع در سالن انتظار صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه افراد در صورت نیاز به خدمات مشاوره  و روان شناختی، می‌توانند از چرخه خدمات روان شناختی تلفنی نیز بهره‌مند شوند، تصریح کرد: خط تلفن ۱۴۸۰ بهزیستی همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز فعال می باشد و تماس گیرندگان می توانند از ساعت ۸ تا ۲۴تماس گرفته و از خدمات مشاوران بهزیستی بهره مند شوند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست