• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۰
  • شناسه خبر: 17166

پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به صنعتگران

پیام ملّت-مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: صنعتگران جهت دریافت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی در سامانه کارا ثبت نام کنند.

امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: به ازای هر نفر که اقدام به اشتغال زایی کرده و تحت پوشش بیمه هستند تسهیلاتی ۱۲ میلیون تومانی با بهره پایین پرداخت خواهد شد.دوره تنفس وام مذکور ۳ ماه و بازپرداخت آن از مهر ماه خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت ۱۳ رسته شغلی را به عنوان رسته شغلی متضرر و خسران دیده بر اثر شیوع بیماری ویروسی کرونا اعلام کرده بود ادامه داد: از میان این ۱۳ رشته شغلی اعلام شده تعداد ۳ رسته شغلی مختص اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در خصوص ۳ رسته فوق عنوان کرد: این سه رسته شغلی شامل دفاتر خدمات مسافربری، سیاحتی و زیارتی، اماکن اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه های بوم گردی و مسافرخانه ها و رسته صنایع دستی در حوزه تولید، عرضه و فروش است.

ارجمند با اشاره به اینکه مبالغی تحت عنوان کمک های بلاعوض از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اقشار آسیب پذیر صنایع دستی که بر اثر کرونا مقدار قابل توجهی از فروش فروردین ماه خود را از دست داده بودند اعطا شد افزود: بسته های معیشتی نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به صنعتگران صنایع دستی در شهر زنجان و ۸ شهرستان دیگر استان اعطا شد.

وی با بیان اینکه مجدداً پرداخت کمک های بلاعوض به منظور حمایت از صنعتگران صنایع دستی در تیرماه صورت خواهد گرفت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی صنعتگر صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد جامعه هدف مورد نظر برای پرداخت این کمک های بلاعوض هنرمندان نیازمند واقعی در رشته های صنایع دستی است که امرار معاش آنها از طریق تولیدات صنایع دستی می گذرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: شناسایی و نام نویسی هنرمندان نیازمند فوق جهت دریافت کمک های بلاعوض توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بر اساس شناخت از این قشر و رسته شغلی آنها صورت خواهد گرفت./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست