• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۴
  • شناسه خبر: 17311

خریداری بیش از ۵۰۰ هزار کتاب با کمک خیرین

پیام ملّت-مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: از ابتدای ۹ دوره پیش تاکنون که طرح اهدا کتب آغاز شده بیش از ۵۰۰ هزار و ۱۵ جلد کتاب از محل کمک های خیرین خریداری شده است.

امیر علی نیکبخش در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: امسال نیز برنامه ریزی شده است که حدود ۱۰۰ هزار جلد کتاب به میزان کتب موجود در کتابخانه های استان با کمک خیرین، کتب اهدایی و کتب خریداری شده اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه امید است امسال نیز با کمک خیرین و مردم کتاب های زیادی خریداری شود و در اختیار اعضا قرار گیرد خاطرنشان کرد: در کتابخانه های استان زنجان ۱.۳ جلد کتاب به ازای هر نفر وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه دغدغه امروز کتابخانه های استان زنجان در حقیقت بازگشت مجدد اعضا به کتابخانه های استان است، افزود: در خصوص میزان عضویت ها تغییر محسوسی پس از شیوع کرونا ایجاد نشده و عضویت اعضا به مدت سه ماه تمدید شده است.

نیکبخش با بیان اینکه اعضا در حال حاضر به صورت مجازی هستند عنوان کرد: غالب کتابخانه های استان مشغول به ترویج و فرهنگ سازی کتابخوانی در فضای مجازی هستند. به این صورت که هر کتابخانه کانال و گروه مختص خود را دارد تا از این طریق با اعضای خود در ارتباط باشد و کتب خوبی نیز به گروه معرفی و در قالب pdf در اختیار آنها قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضا در کتابخانه های استان حدود ۸۵ هزار نفر است ادامه داد: در کتابخانه ها یک میلیون و ۳۵۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که از این میان حدود ۲ درصد از آنها کتب نفیس هستند. کتب سنگی، نسخ خطی همچنین پایان نامه هایی به صورت دیجیتال از جمله دیگر موجودی های کتابخانه های استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا اولویت های کتابخانه استان انجام امور فرهنگی، تبلیغی و ترویجی به صورت مجازی است افزود: کتابخانه های استان در صورت اجازه ستاد ملی کرونا با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی خواهد شد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست