• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۳۱
  • شناسه خبر: 18330

مازاد دام عملیات مبارزه علیه بیماری های دامی را ۲۰ درصد افزایش داد

پیام ملّت-معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان از افزایش ۲۰ درصدی عملیات مبارزه علیه بیماری های دامی طی امسال خبر داد.

اسکندرپور در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»اظهار کرد: در حال حاضر به علت وجود مازاد دام و تراکم بالا در میان آن ها عملیات واکسیناسیون و مبارزه با بیماری ها جهت پیشگیری از ابتلای دام ها به بیماری های مختلف افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه بیشتر شامل عمل واکسیناسیون است ادامه داد: خوشبختانه آن دسته از واکسن هایی که در سال گذشته به صورت رایگان توزیع می شد امسال نیز به همان صورت توزیع خواهند شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان تراکم دام را همراه با خطر انتقال بسیاری از بیماری های مختلف مسری در میان دام ها خواند و گفت: علت افزایش خطر شیوع بیماری های مختلف هنگام تراکم دام در حقیقت کاهش فاصله میان دام ها بر اثر افزایش جمعیت آنها است.

وی در مورد دیگر مضررات افزایش تراکم دامی تاکید کرد: بدنبال افزایش تراکم دام، هزینه مایه کوبی و واکسیناسیون افزایش می یابد همچنین این موضوع موجب اتلاف انرژی جهت انجام واکسیناسیون در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری های دامی خواهد شد.

اسکندرپور در خصوص راهکار حل معضل مازاد دام تصریح کرد: صادرات دام و یا خرید آن با قیمت مناسب توسط دولت و منجمد کردن آنها برای دوران کمبود گوشت می تواند به عنوان راهکاری مناسب جهت کنترل و مدیریت این شرایط باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان به غیر بهداشتی بودن کشتارگاه سنتی و قدیمی دام اشاره و خاطرنشان کرد: کشتارگاه دام صنعتی فعلی استان که جایگزین کشتار سنتی و غیربهداشتی قبلی شده مجهز به سردکن و کاملا بهداشتی است و ظرفیت کشتار برای حتی ۲ تا ۳ استان را نیز دارا است/ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست