• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۰۱
  • شناسه خبر: 18401

خرید گندم از مرز ۱۰۰ هزار تن خواهد گذشت

پیام ملّت- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید محصول گندم در استان زنجان در تاریخ ۳۱ تیرماه امسال از مرز ۱۰۰ هزار تن در قالب خرید توافقی و تضمینی خواهد گذشت.

محمد ایزدی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم به نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان صورت می گیرد و تاریخ پایان خرید نیز تا انتهای شهریور ماه خواهد بود البته سال گذشته این خرید تا ۱۵ مهرماه نیز تمدید شد.

وی به خرید توافقی مینو اشاره و عنوان کرد: بیش از ۲۰ هزار تن خرید توافقی مینو در استان صورت گرفته است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است چراکه سال پیش میزان ۱۵ هزار تن خرید توافقی مینو در استان صورت گرفته بود اما این رقم امسال به ۲۰ هزار تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه هیچ مشکل مالی و اعتباری در خصوص خرید تضمینی وجود ندارد تصریح کرد: البته بارندگی‌های اخیر منجر به ایجاد وقفه در خرید شده بود اما هم اکنون این وقفه مرتفع شده و هیچ مشکلی برای خرید تضمینی گندم وجود ندارد.

وی به بارندگی‌های هفته گذشته در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افت خرید تضمینی گندم در هفته گذشته شده بود اما اینک این رقم خرید به رقم مورد انتظار ما رسیده است و واریزی ها تنها یک هفته عقب افتاده است.

ایزدی در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۵ تن خرید تضمینی کلزا صورت گرفته است و در حال حاضر مقداری از واریزی ها انجام شده و ۴۸۰ میلیون تومان آن باقی مانده است که هفته آینده انجام خواهد شد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست