• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۰۵
  • شناسه خبر: 23194

۹۰ درصد کادر درمان زنجان واکسینه شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۹۰ درصد از کادر بهداشت و درمان در استان زنجان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و افرادی که واکسینه نشدند شرایط دریافت واکسن کرونا را نداشتند.

دکتر پرویز قزلباش در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: ۴۵ هزار نفر از مردم زنجان در برابر کرونا واکسینه شده اند و با اضافه شدن تعداد مراکز سرعت واکسیناسیون در استان زنجان افزایش می‌یابد و تا کنون بیش از ۷۵ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در استان زنجان واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: سرعت واکسیناسیون در استان زنجان مناسب است و پیش‌بینی شود با این سرعت بسیار زودتر از موعد‌ اعلام شده به سنین پایین‌تر از ۶۰ سال در استان برسیم. البته بیش از ۶۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال استان واکسینه شده و بیش از ۵۰ درصد از افراد بالای ۷۰ سال نیز واکین کرونا را دریافت کردند.

وی گفت: واکسیناسیون، واکسن فاز دوم با واکسن فاز اول متفاوت است و این تفاوت بهبرخی از واکسن کرونا بستگی دارد که با رنگ‌های مختلف علامت‌گذاری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: ۳ هزار زنجانی نیز داوطلبانه تحت واکسیناسیون کارآزمایی بالینی، واکسن مشترک ایران و کوبا را دریافت کردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست