• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۱۹
  • شناسه خبر: 23336

نیمی از گاز زنجان در صنعت و نیروگاه مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: بخش صنعت و نیروگاه؛ ۵۸ درصد از سهم کل گاز مصرفی استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پیام ملّت– موسی احمدلو گفت: بخش نیروگاه استان با ۲۵ درصد میزان مصرف، بخش صنعت با ۲۵ درصد، حمل و نقل با ۵ درصد و بخش کشاورزی و دامپروری با ۳ درصد به ترتیب بیشترین سهم مصرف گاز طبیعی در بخش صنعت و نیروگاه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بخش خانگی نیز ۳۷ درصد سهم سبد انرژی استان را به خود اختصاص داده است؛ افزود: با تامین گاز بخش عمومی با ۳ درصد و بخش تجاری با ۲ درصد، در خدمت هم استانی های عزیز و ارائه خدمات گازرسانی هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: با احتساب نیروگاه؛ در سال ۹۹ با میانگین روزانه ۷ میلیون و ۷۳۲ هزار متر مکعب گاز و میانگین سالانه ۲/۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی؛ موفق به تامین گاز مشترکین محترم در استان زنجان شده ایم.

احمدلو با بیان اینکه توسعه گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع؛ حرکت افتخار آمیزی است که به برکت جمهوری اسلامی ایران امروز شاهد محرومیت زدایی و گسترش رفاه در جای جای ایران اسلامی هستیم؛ اظهار کرد: با هدف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته، زیرساخت های لازم برای توسعه گازرسانی به ویژه در روستاها فراهم شده است.

وی افزود: همه ۱۱شهرک صنعتی اشراق، نوآوران، هیدج، شریف، خدابنده، خرمدره، تخصصی روی، طارم، ماهنشان، افق ابهر و شهرک صنعتی انگوران دارای واحد صنعتی فعال و بهره مند از گاز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از بهره مندی۲ ناحیه صنعتی فعال ایجرود و ناحیه صنعتی طارم از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: ۳ محور صنعتی ذاکر– بناب، روی و نورین نیز از گاز طبیعی استفاده می کنند.

وی ضمن اشاره به نقش موثر سوخت گاز طبیعی در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از قطع درختان و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بر ضرورت توسعه گازرسانی و تامین گاز مورد نیاز صنایع استان تاکید کرد

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست