• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۴-۰۱
  • شناسه خبر: 23389

بازگشت ۲۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان با احتساب وجوه نقد و ارزش اراضی به بیت‌المال عودت داده شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان به اقدامات در خصوص مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان با احتساب وجوه نقد و ارزش اراضی به بیت‌المال عودت داده شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از شرکت آتش‌نشانی خرمدره اعاده خواهد شد.

به گزارش پیام ملت– حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی‌نیارکی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: بار دیگر حماسه‌ای به یاد ماندنی و روزی تاریخی برای ایران بزرگ در ۲۸ خرداد رقم خورد و نقشه‌های دشمن را نقشه برآب کرد و این حضور باشکوه لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برای رای آری دیگر به نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۶ برنامه به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان تدارک دیده شده است، ابراز کرد: حضور در مزار شهیدان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در ۱۳ حوزه قضایی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار مسئولان قضایی با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه همه شهرها، ستاد اقتصاد مقاومتی و بررسی موانع تولید واحدهای تولیدی، دیدار با جامعه نخبگان و بسیج حقوقدانان، دیدار با خانواده زندانیان، دیدار چهره به چهره با مردم در نمازهای جمعه و مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افتتاح ۸ پروژه عمرانی به شکل ویدئوکنفرانسی و تکریم کارکنان و قضات نمونه استان از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری با احتساب شعب شورای حل اختلاف در سال ۹۸ را ۲۴۳ هزار و ۹۰۰ فقره برشمرد و گفت: این تعداد پرونده با ۵ درصد افزایش در سال ۹۹ به بیش از ۲۵۶ هزار فقره رسیده است. همچنین پرونده‌های خروجی در سال ۹۸ نیز ۲۴۷ هزار و ۶۷۷ فقره بوده و در سال ۹۹ حدود ۲۶۲ هزار و ۱۳۰ پرونده رسیدگی و خارج شده و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰۲ درصد است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های مانده با احتساب شوراهای حل اختلاف و شعب اجرایی در سال ۹۸ بیش از ۴۵ هزار فقره بود، تصریح کرد: در سال ۹۹ با کاهش ۱۴.۳ درصدی این تعداد به ۳۸ هزار و ۵۷۶ فقره رسید. در بخش اتقان آرا نیز استان زنجان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوب‌تری دارد و اتقان آرا از ۲۲ درصد در سال ۹۸ به ۲۰.۵ درصد در سال ۹۹ رسیده است. اتقان آرا یعنی مراجع تجدید نظر نتوانند رای صادر شده را نقض کنند.

وی به اقدامات در خصوص مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان با احتساب وجوه نقد و ارزش اراضی به بیت‌المال عودت داده شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز شرکت آتش‌نشانی خرمدره اعاده خواهد شد. رسیدگی به پرونده قاچاق سوخت به میزان ۱۱ میلیون لیتر به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان، رسیدگی به تخلفات کارکنان و اعضای شورای شهر، تشکیل ۲۳ فقره پرونده مفاسد کلان اقتصادی، پرونده آرد و نان، قاچاق عتیقه، روغن حلبی و بازداشت ۲۲ نفر در پرونده تعاونی مسکن علوم پزشکی و گلشهر کاظمیه از اقدامات مهم این بخش است.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۴۲۴ هکتار از اراضی رفع تصرف شده است، یادآور شد: این میزان افزایش ۱۰۸ درصدی نسبت به سال ۹۸ را نشان می‌دهد. البته از تصرف ۲۰۲ هکتار نیز پیشگیری شده است. تعیین تکلیف فاضلاب شهری برای استفاده از پساب‌ها و جلوگیری از مصرف آب‌های زیرزمینی کمک شایانی به حوزه آب کرده است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه حقوق عامه بیان کرد: پیگیری روند توزیع آرد سهمیه‌ای و کود شیمیایی، ایجاد وحدت رویه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در خصوص تخلفات ساختمانی و تامین پارکینگ، افتتاح محل جدید پسماندهای روی، رسیدگی به موضوع پساب فاضلاب شهری و رسیدگی به تغییر کاربری ۶۸ هکتار از کاربری‌های عمومی شهر از مهم‌ترین فعالیت‌های دادگستری است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به ورود دستگاه قضا برای حمایت از تولید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰ مورد درخواست مساعدت از واحدهای تولیدی و صنعتی داشتیم. با پیگیری‌های انجام شده ۹ واحد عمدتا بزرگ در تملک بانک به چرخه تولید بازگشت و از تعطیلی ۱۱ واحد جلوگیری به عمل آمد که از این طریق ۲۵۰ نفر به اشتغال در واحدهای احیا شده بازگشتند و از بیکاری ۱۵۰۰ نفر جلوگیری شد.

وی  از هوشمندسازی فرآیندها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی شده است و ۳۶ درصد احضار زندانیان، ۳ درصد دادرسی، ۲۶.۳ درصد استعلام و ۲ درصد پرونده‌ها نیز الکترونیکی انجام می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست