• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۴-۰۹
  • شناسه خبر: 23436

تهیه ۱۶۰ هزار سند مربوط به شهدا در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: بیش از ۱۶۰ هزار سند مربوط به شهدا در موزه شهدای استان زنجان نگهداری می‌شود.

به گزارش پیام ملّت– علی کاظمی با بیان اینکه طرح خاطره‌نگاری والدین شهدا تاکنون اثرات قابل توجهی داشته است، افزود: خاطراتی که تاکنون از والدین شهدا و اعضای خانواده آنان جمع‌آوری شده است مفاهیم ارزشمندی را در بردارند.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید استان زنجان با جامعه هدفی حدود ۵۰ هزار نفر در ارتباط است و به طرق مختلف با آنها سرکار دارد، گفت: در میان این افراد کسانی حضور دارند که برای همه جامعه الگو محسوب می‌شوند. همچنین شهدای شاخص استان نیز به دلیل خلقیات و رفتار شاخص خود اثرات مهمی را بر روح و روان جوانان و نوجوانان می‌گذارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: استان زنجان ۳۵۳۵ شهید، ۷ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد و ۱۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر را در کارنامه افتخارات خود به ثبت رسانده است.
وی با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم رشادت و سبک زندگی شهدا و ایثارگران استان مغفول بماند، ادامه داد: اکنون بیش از ۱۶۰ هزار سند مربوط به شهدا در موزه شهدای استان زنجان نگهداری می‌شود. آثار تولید شده در طرح خاطره‌نگاری نیز در کنار این اسناد می‌تواند برای علاقه‌مندان منبع قابل توجهی جهت آشنایی با منش شهدا باشد.
این مسئول بر لزوم تقویت و تبیین یاد و خاطره شهیدان در جامعه تاکید کرده و افزود: جوانان باید با راه و هدف شهیدان آشنا شوند.
وی با بیان اینکه استان زنجان ۱۵۷ شهید جاویدالاثر دارد، گفت: نباید خاطرات این شهدا از یادها فراموش شود چون نسل سوم و چهارم انقلاب باید با رشادت‌ها و فداکاری شهیدان آشنا شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه امروز جوانان باید شهیدان را الگوی زندگی خود قرار دهند و نسبت به دشمن بصیرت خود را تقویت کنند، تصریح کرد: کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان امسال برگزار می‌شود و این خاطره‌ نگاری‌ها، کنگره را پُربارتر خواهند کرد. از آنجایی که رزمندگان زنجانی جزء خط‌شکنان دفاع مقدس بودند و سهم بسزایی در عملیات‌های مهم دفاع مقدس داشتند، خاطرات ثبت شده از خانواده آنان برای کشور میراث گرانبهایی محسوب می‌شود که قلب‌های والدین و نزدیکانشان تاکنون از آنها پاسداری کرده اند و اکنون باید این امانت به دست فرزندان امروز ایران زمین برسد.
وی تصریح کرد: خاطرات والدین شهدای استان زنجان در حال ثبت است و این مهم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است چرا که فرهنگ غنی ایثار و شهادت همیشه باید در جامعه جاری شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست