• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۴-۱۹
  • شناسه خبر: 23452

۳۱۰ معلول زنجانی توانمند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۳۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت با هدف ارتقای کیفیت زندگی این قشر تحت پوشش طرح توانمندسازی معلولان قرار می گیرند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی زنجان گفت :طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۳۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت با هدف ارتقای کیفیت زندگی این قشر تحت پوشش طرح توانمندسازی معلولان قرار می گیرند.

مهم ترین دغدغه معلولین عدم مناسب سازی فضای شهری است - خبرگزاری شبستان ،  رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه

وی افزود : با اجرای این طرح ۱۵۰ سالمند و بیش از ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی قادر خواهند بود با استفاده از توانایی ها، ظرفیت ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در جهت استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.

وی  اضافه کرد: این طرح با هدف ارتقای کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و افزایش سطح توانمندی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارت های زندگی، ارتقای عملکرد. زندگی روزمره، افزایش سطح استقلال فردی و نیز رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت های اجتماعی اجرا می شود.

محمدی دسترس پذیری و مناسب سازی محیط زندگی و خودروی افراد دارای معلولیت را از دیگر خدمات بهزیستی در زمینه توانبخشی عنوان کرد و افزود: برنامه یاد شده از طریق مناسب سازی امکانات و خدمات مورد نیاز معلولان، شرایط زندگی مستقل و توانمندسازی آنان فراهم می شود.

این مسوول یادآوری کرد: طرح توانمند سازی سالمندان در  شهرستانهای زنجان، خدابنده، ابهر اجرا می شود که هم اکنون ۱۵۰ سالمند از خدمات این طرح استفاده می کنند.

محمدی مراکز شبانه روزی ویژه سالمندان را ۲ مرکز در شهرستانهای زنجان و ابهر اعلام کرد و افزود : ۲ مرکز روزانه ویژه سالمندان در شهرستان زنجان و یک مرکز در خدابنده فعال است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۴۵۰ مورد کارت معلولیت صادر شده دریافت بلیت نیم‌بها، معرفی به دستگاه‌ها، دریافت خدمات، استفاده از سهمیه سه درصد استخدام در دستگاههای دولتی و غیره از جمله خدماتی است که معلولان با این کارت دریافت می‌کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست