• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۴-۲۶
  • شناسه خبر: 23473

رعایت پروتکل در تفرجگاهها به ۱۷درصد رسیده و آسیب جدی در ۱۰ تا ۱۴ روز آینده

دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:برای جمعیت هدف نه تنها برای واکسن بلکه در خیلی از خدمات صد در صد پوشش به دلایلی ایجاد نشود، همه امید داشتند زمانی که واکسن برسد می توان مقابله جدی با بیماری کرد ولی وقتی واکس ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» دکتر قزلباش گفت:اصلی ترین راه کندشدن روند بیماری را رعایت پروتکلهای بهداشتی دانست و اعلام کرد که در حال حاضر در بوستانها و پارکها رعایت به ۱۷درصد رسیده است این یعنی آسیب جدی در ۱۰ تا ۱۴ روز آینده خواهد بود

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط خانواده های کنکوری ها +‌ عکس | بهداشت  نیوز

برای جمعیت هدف نه تنها برای واکسن بلکه در خیلی از خدمات صد در صد پوشش به دلایلی ایجاد نشود، همه امید داشتند زمانی که واکسن برسد می توان مقابله جدی با بیماری کرد ولی وقتی واکسن آمد در فضای مجازی و رسانه ای و مردمی چه اتفاقاتی افتاد، افرادی با عقاید و فرهنگهای مختلف ممکن است نسبت به واکسن دیدگاههای مختلف داشته باشند. 

 وی اشاره کرد: در مورد کسانیکه واکسن را به لحاظ علمی قبول کرده اند مشکلی وجود ندارد مشکل در افرادیست که اطلاعات غلط  راجع به عوارض واکسن به جامعه  تزریق می کنند و شایعاتی که در این مورد در جامعه و در فضای مجازی باز نشر و پمپاژ میشود . 

دکتر قزلباش اظهار کرد: به لحاظ علمی تا وقتی درکمیته استانی و کشوری دلایل عارضه واکسن اثبات نشود، مطالبی که  در فضای مجازی مطرح است قابل استناد نیست. 

این مقام مسئول با اعلام اینکه  در استان زنجان موارد شدید از عوارض واکسن که بررسی و تایید نشده باشد وجود ندارد، افزود:  توضیح و تشریح عوارض واکسن  می تواند زمینه نشر شایعات تاثیرگزار باشد و اینکه به مردم اطمینان بدهیم تمام عوارض واکسن بررسی میشود و به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی همزمانی با یک اتفاق را  از دلایل نگرانی مردم در تزریق واکسن برشمرد و گفت:  فردی داشتیم که خونریزی مغزی داشته و همزمان با تزریق واکسن بوده و یا واکسن افراد بالای ۷۰ سال که برخی مستعد بیماری هستند و خود بیماری قبلی در فرد باعث فوت وی شده و همزمان با تزریق واکسن بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه  هنوز به صورت آزمایشگاهی وجود کرونای هندی به استان به اثبات نرسیده  ولی طبیعتا وقتی فضای کشور قسمت عمده آن  ویروس موتاسیون یافته هندی یا دلتاست مطمئن باشید احتمال اینکه به زنجان وارد شود هم هست .  قطعا موج جدید در هرجا باشد ویروس  غالب ویروس هندی خواهد بود.

وی با اظهار رضایت از روند تزریق دوز دوم واکسن در استان اعلام کرد: بیش از ۸۰ درصدگروه سنی ۸۰ سال و درگروه سنی ۷۰ سال نیز بیش از ۷۵ درصد واکسیناسیون انجام شده است، و واکسیناسیون بالای ۶۵ سال نیز ۵۸ درصد انجام‌شده است. 

مقام ارشد دانشگاه  وضعیت کلی بیماری  را در استان به صورت آهسته افزایش یافته و تدریجا افزایش یابنده در سرپایی و بستری  اعلام و تاکید کرد:  سعی داریم روند را کند کنیم و لازمه این کار هم تشدید نظارتها و پیگیری ها، بیماریابی، رهگیری و اصلی ترین آن رعایت پروتکلهای بهداشتی است که در حال حاضر در بوستانها و پارکها به ۱۷درصد رسیده است . این یعنی آسیب جدی در ۱۰ تا ۱۴ روز آینده خواهد بود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد واکسنهای موجود در استان نیز گفت:  هم اکنون  در خیلی از مراکز واکسن سینوفارم و برکت  موجود است و فرد هرکدام را که تمایل داشت تزریق می شود  و در صورت اتمام نوعی از واکسن هر کدام که موجود باشد تزریق خواهد شد.

  وی افزود:  این واکسنها نیز بر ویروس هندی موثر است، همه واکسنها به میزانی در مقابل کرونا بویژه هندی ایمنی ایجاد میکنند، و به مراتب این تاثیر گزاری را خواهند داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست