• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۵-۰۲
  • شناسه خبر: 23495

کارگاه توانمندسازی معتادین بهبودیافته در زنجان افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی زنجان گفت :کارگاه توانمند سازی معتادین بهبود یافته در زنجان همزمان با ۱۵ طرح اشتغالزایی دیگر افتتاح شد.

محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار« پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: خلاقیت صرف شده در این کارگاه مثال زدنی است و امروز معتادین بهبود یافته توانسته اند الگوی برجسته ای از همت، تلاش و انگیزه بهبود همراه با خلاقیت ایجاد کنند که موجب استقلال آنها شده است.

افتتاح کارگاه توانمندسازی معتادین بهبودیافته در زنجان

وی اظهار کرد: با راه اندازی این کارگاه ۲۸ نفر صاحب شغل شدند که ۲۳ نفر از این تعداد از بهبودیافته گان موادمخدر هستند.

محمدی با اشاره به حمایت بهزیستی از اشتغال و صیانت از شغل جامعه هدف و اعطاء مشوق های حمایتی به کارفرمایان در صورت به کارگیری جامعه هدف خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را در ازای پرداخت حقوق، بیمه و مزایا در چارچوب قرارداد قانون کار بکار بگیرند، می‌توانند علاوه بر دریافت حق بیمه کارفرمایی، به ازای هر مددجو از تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی گفت: همچنین معلولان بر اساس ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مشمول کمک هزینه ارتقای کارایی می شوند بنابراین اگر کارفرمایی، فرد دارای معلولیتی را به کار بگیرد براساس شدت معلولیت فرد مددجو از کمک هزینه ارتقای کارایی برخوردار خواهد شد که برای فرد مددجوی دارای معلولیت خفیف تا ۳۰ درصد، برای معلولیت متوسط تا ۴۰ درصد و برای معلولیت شدید تا ۵۰ درصد از این کمک‌هزینه بهره‌مند خواهد شد تا جبران احتمالی کارایی کمتر مددجو باشد و این مساله از حمایت‌های قانونی و دولتی برای بکارگیری افراد دارای معلولیت است.

وی اظهار کرد : در سال ۹۹ برای ۶۷۲نفر از جامعه هدف اشتغالزایی صورت گرفته است که از این تعداد ۳۳۶نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری بودند.
مدیرکل بهزیستی بیان کرد: بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی مددجویان مبلغی را نیز به عنوان جبران عدم کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد که اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد جهت جبران عدم کارایی اعتباری به کارفرما اعطاء می‌شود. که در سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست