• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۰۹
  • شناسه خبر: 23677

۷۱ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان زنجان خریداری شد

تاکنون بیش از ۷۱ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان زنجانی خریداری شده و ۲۶۰ میلیارد تومان به حساب گندم کاران واریز شده است.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: در سال جاری خشکسالی سبب شد تا گندم تولیدی در سطح استان کمیت و کیفیت مناسب را نداشته باشد به طوری که بادزدگی نیز سبب افت کمیت محصول شد و گندم تولیدی در حالت کلی ریز و چروکیده شد.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین میزان تحویل گندم به سیلو‌ها در شهرستان خدابنده بود عنوان کرد: تا حال حاضر بیش از ۷۱ هزار تن گندم از کشاورزان سطح استان خریداری شده و قسمت اعظم مطالبات نیز به حساب گندم‌کاران واریز شده است.

معاون اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه طلب گندمکاران حداکثر در مدت دو هفته به حسابشان واریز شده است، گفت: تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان نیز به حساب گندمکاران واریز شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم امسال با افت ۴.۱ به میزان ۵ هزار تومان بود، ادامه داد: در سال گذشته قیمت خرید با همین افت در حدود ۲ هزارو ۵۰۰ تومان بود.

رحمنی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه خشکسالی میزان تولید گندم را کاهش داد تصریح کرد: پیش بینی شده بود امسال ۱۵۵ هزار تن گندم در استان تولید و به همین نیز خرید انجام شود.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست