• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۱۱
  • شناسه خبر: 24236

۱۵۳ روستا در استان زنجان روی خط گسل زلزله قرار دارند/طرح احیای بافت روستای درسجین به پایان رسیده است

۱۵۳ روستای استان زنجان روی خط گسل زلزله قرار دارند و بیش از ۱۸ هزار واحد مقاوم سازی شده است

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز روستا اظهار کرد: استان زنجان در طرح هادی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در ۳۱۹ روستای نیازمند بازنگری طرح هادی انجام شده است.

رضا خواجه ای گفت: در سنوات آینده بازنگری طرح هادی مابقی روستاها انجام میشود وبرای ۲۹ روستا بازنگری طرح هادی خواهیم داشت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:در ۴۰۷ روستا طرح هادی اتفاق افتاده است و برای ۲۰ روستا از محل اعتبارات استانی بازنگری طرح هادی انجام خواهد شد.

رضا خواجه ای با اشاره به اینکه سال گذشته در ۴۷  روستا با ۶ میلیارد اعتبار طرح هادی روستا داشتیم ودر ۳۰ روستا هم با اعتبار ملی انجام شد گفت: در سال جاری طرح هادی ۶۲ روستا با ۲۶میلیارد اعتبار در دستور کار است.
وی افزود :از محل قیر رایگان ۱۰۸ روستا در دستور کار است و صدور سند مالکیت ۵ هزار واحد سال گذشته صادر شد و ۲۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی سال گذشته داشتیم که امسال تلاش می کنیم به ۲۵۰ درصد پیشرفت برسیم.
خواجه ای با اشاره به اتمام اجرای طرح احیای بافت روستای درسجین گفت: امسال احیای بافت روستای قلعه در زنجان را در دستور کار داریم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت : تنها استان کشور هستیم که طرح منظومه روستایی مصوب و ابلاغ شده است و به صورت پایلوت در طارم اجرا می شود.
وی با یادآوری اینکه بیش از ۵۱ هزار واحد روستایی در استان مقاوم سازی شده است، افزود: در استان ۵۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد:  ۳ هزار مورد پرونده های مقاوم سازی به بانک ها معرفی شده و در مرحله عقد قرارداد هستند و تسهیلات با کارمزد ۴ درصد ارائه می شود و مبلغ تسهیلات ۱۰۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله ارائه می شود.زنجان در سه سال اخیر رتبه نخست در مقاوم سازی واحدهای روستایی را داشته است.

به گفته وی، ۱۵۳ روستای استان زنجان روی خط گسل زلزله قرار دارند و بیش از  ۱۸ هزار واحد معادل ۴۰ درصد واحدها مقاوم سازی شده است و تلاش می کنیم ما بقی را مقاوم سازی کنیم.
وی با بیان اینکه ۵۰ روستای قرار گرفته در مسیر سیلاب مقاوم سازی شده است، خاطرنشان کرد: ۲۰ واحد خانه طلاب از محل حساب ۱۰۰ امام توسط بنیاد مسکن زنجان ساخته شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست