• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۰۹
  • شناسه خبر: 24654

جشنواره بین المللی عکس سلامت روان، رکورد دار جشنواره‌های عکس جهان شده است

سلامت یک ضرورت است و باید برای ارتقاء آن از طرق مختلف تلاش کرد وچه بهتر که با زبان فرهنگ و هنر تلفیق شود.جشنواره عکس سلامت روان رکورد دار جشنواره‌های عکس جهان شده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» دکتر محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر جشنواره عکس سلامت روان در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که موفق به برگزاری یکی از بزرگترین پدیده ها به صورت بین‌المللی به عنوان جشنواره عکس سلامت روان شدیم قطعاً برنامه های این چنینی با هدف گذاری در حوزه سلامت می‌تواند به ارتقاء این حوزه به ویژه سلامت روان و فعالیت های پیشگیرانه منجر شود.

صائینی با بیان اینکه من این جشنواره را به تمام انسانهایی که شوق زندگی دارند و رنج بحران کرونا وجودشان راصیقل داده و همه انسانهایی که در این بحران جنگیدند و رنجها کشیدند که فراق و سوگهایی را دیدند همه آنهایی که با مهر جانفشانی کردند تا مدافعان واقعی سلامت باشند تقدیم می‌کنم .

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ که زمان جشنواره سررسید شد،فرصت مغتنمی بود تا از سلامت روان در بحران، به عنوان روش و تاکتیک پیشگیرانه استفاده کنیم و مرهمی ناچیزبر رنج و آلام درد مردم باشیم با این هدف جشنواره شروع شد و بخش کوئید ۱۹ نیز به آن اضافه شد .

صائینی افزود: با الطاف الهی و در کمال شگفتی ۳۰ هزار اثر از ۴ هزار هنرمند مهربان عاشق برای ما رسید و عجیب است که ما با برگزاری ۶ دوره جشن جشنواره در عرض ۱۱ سال در کشور و جهان رکورددار شدیم و اکنون بسیار خوشبختیم که در دنیا از جشنواره هایی که در کارنامه خود سابقه برگزاری بیش از ۵۰ دوره را دارند شناخته شده ترهستیم.

وی با بیان اینکه عکس ها هرکدام بیانی زیبا از سلامت روان دارند و حتی وقتی که رنجهای بحران کرونا را ثبت کردند نیز ازروان و سلامت روان می گویند گفت: به امید روزی که هفتمین جشنواره را با موضوع رضایت، نشاط، صلح و دوستی در جهان برگزار کنیم.

دبیر جشنواره عکس سلامت روان با بیان اینکه جشنواره‌ها مسیر خوبی را پیمودندگفت: ابتدا در سطح ملی با استقبال فوق العاده روبرو شدیم و سه دوره ملی برگزار کردیم و فکر کردیم جشنواره در منطقه مدیترانه شرقی برگزار شود. اما خوشبختانه به بین‌المللی شدن جشنواره منجر گردید. شاید تفکرات و برنامه‌های حوزه سلامت که در راستای ارتقاء سلامت انسان‌ها قرار دارد موجب گردید این جشنواره را گسترش بدهیم و در سطح بین‌المللی برگزار کنیم .چون سلامت یک ضرورت است و باید برای ارتقاء آن از طرق مختلف تلاش کرد و چه بهتر که با زبان فرهنگ و هنر تلفیق شود و خیلی جذاب تر و پر مخاطب تر برای آگاه سازی مطرح شود.

صائینی افزود: باید حتماً برای گسترش کیفیت و انعکاس جهانی جشنواره تلاش مضاعفی کنیم.حتی امکان نقص های موجود را آسیب شناسی و مرتفع کنیم .به نظرم این دوره با تفاوت بسیار بهتر از دوره قبلی و رکورددار جشنواره‌های عکس جهان شده است. امیدوارم این روند رو به رشد همواره ادامه یابد.

وی گفت: جشنواره چهارم که در دو بخش  OPEN وMental health برگزار گردید و در آن ۲۵۰۰ شرکت کننده از هفتاد و شش کشور دنیا با ارسال ۱۵ هزار عکس شرکت نمودند. برندگان از کشورهای ترکیه، چین ،صربستان، ویتنام،بنگلادش و آفریقای جنوبی بودند که قسمت بیشتر آثار از کشور عزیزمان ایران بود. و ده هزار دلار جایزه نقدی داشت.در دوره پنجم هم در دوبخش OPEN وMental health ، که ۲ هزار و ۹۳۴ نفر از ۷۷ کشور با ۱۸ هزار عکس شرکت کردند و ۸هزار و ۵۰۰ یورو جایزه نقدی داشت. برندگان از کشورهای ترکیه و انگلستان و اکراین و بلژیک و هندوستان و کره جنوبی بودند.

صائینی با اشاره به دوره ششم این جشنواره گفت: دوره ششم که دوره حاضراست در سه بخش اپن و منتال هلس و کوئید ۱۹ برگزار شده و ۳ هزارو ۸۷۲ هنرمند از ۸۲ کشور دنیا برای این جشنواره ۳۰ هزار عکس ارسال کردند . برندگان این دوره از کشورهای چین ، منطقه هنگ کنگ، مجارستان، مالزی ایرلند، روسیه، اسپانیا ترکیه ویتنام و ایران که ۶۸ درصد شرکت کنندگان از کشورهای خارجی بودند . دوره ششم نه هزار یورو جایزه نقدی دارد.

وی افزود: جشنواره در دوره پنجم و ششم موفق به کسب مجوز فیاپ فدراسیون جهانی عکاسان گردید که در هر دوره مدال ها و روبان های اهدایی را به جوایزمان اضافه کرد وبر اعتبار جشنواره افزود.اکنون با افتخار می‌گویم که این رویداد و موفقیت بزرگ متعلق به تمام جامعه ایران و کشور عزیزمان جمهوری اسلامی است و همه باید به پیشرفت بیشتر جشنواره کمک کنند. دبیرخانه جشنواره پذیرای ایده های نو و بدیع میباشد و امیدواریم ارتقاء کمی و کیفی جشنواره را در دوره‌های بعدی همچنان شاهد باشیم.

صائینی گفت: حمایت دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران و تقبل جوایز و هزینه‌های جشنواره و دریافت مجوز برگزاری به صورت رسمی از طرف فدراسیون عکاسان جهان( فیاپ) در کنار حضور ۸۲ کشور جهان با ارسال بیش از ۳۰ هزار عکس به عنوان رکورددار جشنواره‌های عکس دنیا افتخار بزرگی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست