• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۱-۲۷
  • شناسه خبر: 27319

پیش بینی خرید تضمینی بیش از۲۰هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی/به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب کشاورزان واریز شده است

خرید تضمینی گندم تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان از نرخ جدید، بیش از ۲۰ هزار تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.تا ۲۶ فروردین ۱۲ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ولی اله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح جزئیات خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۰ برداشت کرده اند از طریق سیلوی های استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز شده است.

زمانی گفت: تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزانی زنجان از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.

ولی اله زمانی گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

وی افزود: با توجه به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی مازاد بر نیاز گندم، سیلوهای کارخانه آرد فخر و تابان و سایر کارخانه ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.

زمانی افزود: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به سیلوی غدیر زنجان مراجعه کنند.

وی گفت: خرید تضمینی گندم تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان از نرخ جدید، بیش از ۲۰ هزار تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست