• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۰۲
  • شناسه خبر: 28365

تکمیل فاز اول طرح بهسازی بافت روستای گردشگری قوزلو تا پایان سال در صورت تامین اعتبار

پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار ، فاز اول طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو تا پایان امسال به اتمام برسد، که اعتبار مورد نیاز جهت اتمام فاز اول پروژه در حدود ۴میلیارد برآورد می گردد.

به گزارش « پایگاهخبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستای قوزلو  از جاذبه های گردشگری استان  و بعنوان روستای بافت با ارزش معرفی گردیده و اجرای طرح هادی این روستا از سال ۱۴۰۰ شروع شده و تا کنون مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از محل اعتبارات ملی توسط بنیادمسکن هزینه شده است.

خواجه ای گفت: پیش بینی می‌شود  در صورت تامین اعتبار ، فاز اول این طرح تا پایان امسال به اتمام برسد، که اعتبار مورد نیاز جهت اتمام فاز اول پروژه در حدود ۴میلیارد برآورد می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: هدف اصلی طرح های بهسازی بافت باارزش روستایی، زمینه سازی برای احراز هویت و فراهم کردن امکان نگهداری بافت ها و آثار ارزشمند معماری روستایی با احیای بافت کالبدی و با ایده و راهکارهای نوین برای تامین خواسته ها، افکار و شیوه جدید معیشت مردم و با احترام خاص به اصالت های کالبدی و ارتباطات اجتماعی موجود در روستاها است .

وی با بیان اینکه برخی از سکونتگاه های روستایی به دلیل ویژگی های محیطی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارای غنایی شگرف در الگو و سبک معماری و هویت و فرهنگ معماری بوده اند گفت: بنابراین بایست با اجرای طرح های بهسازی ارزش این بافت ها حفظ نمود. 

روستای پلکانی قوزلو از توابع بخش انگوران شهرستان ماهنشان و در ۴۰کیلومتری شهر دندی دارای ۵۳خانوار و ۱۷۵ نفر جمعیت می باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست