• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۱۹
  • شناسه خبر: 29265

آغاز به کار پانزدهمین جشنواره ملی آش و شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی در زنجان/ ایجاد منطقه گردشگری در بخش جنوبی شهر زنجان

پانزدهمین جشنواره ملی آش و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»فعالیت پانزدهمین جشنواره ملی آش و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور استاندار زنجان و جمعی از مسئولان در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان آغاز شد.

استاندار زنجان در آیین آغاز به کار این جشنواره با بیان اینکه مهم ترین وظیفه میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان شناساندن آثار تاریخی و گردشگری استان به مردم کشور است گفت: باید در بخش جنوبی شهر زنجان، منطقه گردشگری را ایجاد کنیم و تلاش خواهیم کرد تا زنجان را بهتر از آنچه که در زمان تصدی این پست گرفته ایم، تحویل دهیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیشانی فعالیت‌های شهری حرکت‌های عمرانی است، افزود: خوشبختانه در حوزه شهری شهرداری همراه است و در حوزه زیرساختی های شهرسازی و سبزه میدان فعالیت خوبی را انجام داده است.

افشارچی با اشاره به اینکه زنجان تاکنون باید و شاید معرفي نشده است، گفت: این وظیفه میراث فرهنگی است که زنجان را در کشور معرفي کند و امیدواریم در محور سلطانیه به سمت جنوب هم اتفاقات خوبی رخ دهد و از محل آن هم ارزش افزوده ایجاد شود‌.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز گفت: جشنواره ملی آش ایرانی پس از ۲سال وقفه پررنگ تر از گذشته در استان زنجان برگزار می شود و امیدواریم با رویکرد توسعه ای بتوانیم باعث رونق صنعت گردشگری در استان و در کنار آن توسعه پایدار این منطقه باشیم و قطعاً با برگزاری چنین رویدادهایی و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی می‌توانیم شاهد جذب گردشگر بیشتری در استان باشیم؛ که درواقع هدف این جشنواره نیز تأکید بر همین اصل است.

علیرضا فیروزفر با اشاره به برخی از اقدامات شهرداری در برگزاری جشنواره آش از جمله افزایش محوطه‌های مربوط به پارکینگ، استقرار نیروهای امدادی آتش نشانی و همچنین برگزاری برنامه‌های جانبی گفت: امیدواریم در این سه روز شاهد روزهای شادی در زنجان باشیم.

سعید صفوی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز گفت: آش و هنر دست، یادگار پیشینیان ما هستند و وظیفه ما حفظ وکاربردی کردن آنهاست.جشنواره آش و نمایشگاه صنایع دستی فرصت مناسب برای معرفی فرهنگ های قومی ومنطقه ای نقاط مختلف کشور و توجه به ویژگی های خاص این مناطق است که با انسجام و وحدت اقوام مختلف گرد هم بیاییم و هنرمایی کنیم.

سید سعید صفوی با بیان اینکه پیشتر این جشنواره در فضای روباز برگزار می‌شد که به خاطر برودت هوا این فستیوال در مجموعه مسقف کاسپین در حال برگزاری است و در نمایشگاه صنایع دستی نیز شاهد برپایی ۱۲۰ غرفه در استان هستیم.

وی افزود: هفته گذشته ۲۰۰ آشپززنجانی برای پخت آش در چهار گروه باهم رقابت کردند و ۶ نفر به مرحله برای برپایی غرفه آش در پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی رسیدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست