• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۱۶
  • شناسه خبر: 29999

سهم ما از بودجه نباید کمتراز استانهای دیگر باشد/ میتوانیم از مولد سازی پروژه های بزرگی در استان انجام دهیم

زنجان استان معدن خیزی است و در حوزه اکتشاف به طور خاص ورود کرده ایم و اگر قرار باشد حقوق دولتی به ما نرسد دست مدیران ما هم سرد میشود.اینکه اصلی ترین درخواست ما این است که به سمتی برویم که از مزیتهای نسبی استان برخوردار ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه قلب حرکتی کشور است گفت: برمبنای دانسته های من هر اتفاقی بخواهد در کشور بیافتد باید ازاین مرکز و سازمان شروع شود.

افشارچی گفت: درخواست ما این است که نسبت به عدالت بودجه ای بین استانها نگاه عدالت محور دوباره ای اتفاق بیافتد.در سنجش شاخص های استان زنجان با چند استان دیگر تفاوت قابل توجیهی برای این تفاوتها وجود ندارد. از لحاظ نسبت درآمد به هزینه در استان نزدیک به ۰/۸ یعنی ۸۰ درصد هستیم و آورده ای که برای خزانه کشور داریم بیشتر از استانهای پیرامونی ما است ولی بهره مندی ما از بودجه کمتر است .

وی افزود: ممکن است بگویید این یک موضوع کشوری است ولی باید مزیت های نسبی هر استان را در نظر بگیریم. استان زنجان ۴۸/۸ درصد درآمدش ازصنعت است و انتظاری که داریم این است که هر استانی از مزیت نسبی آن استان بهره مند شود که این را اعداد و ارقام نشان نمی دهد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه در درآمدهای استانی متوسط رشد از ۹۶ تا۱۴۰۱ در کشور ۵۲/۲درصد هستیم و رتبه استانی یازده است گفت: احساس ما این است که سازمان برنامه و بودجه برمبنای شاخص های خودش استان مارا در تخصیص بودجه متفاوت ببیند .

وی با بیان اینکه اصلی ترین درخواست ما این است که به سمتی برویم که از مزیتهای نسبی استان برخوردار شویم گفت: سهم ما از بودجه نباید کمتراز استانهای دیگر باشد.

افشارچی گفت: ما نباید خودمان را وابسته کنیم به همان میزانی که در بودجه برای ما تعیین میشود و میتوانیم از مولد سازی پروژه هایی بزرگی در استان انجام دهیم همانطور که از طریق ارزش افزوده در مجموعه دهیاری ها و خدمات شهری مبالغ خوبی تزریق شده است .

وی با بیان اینکه زنجان استان معدن خیزی است و در حوزه اکتشاف به طور خاص ورود کرده ایم و اگر قرار باشد حقوق دولتی به ما نرسد دست مدیران ما هم سرد میشود گفت: خبرهای خوبی در آینده از استان خواهیم شنید.

افشارچی گفت: احساس می کنیم نسبت درآمد به مصرف ما بالا است. در حوزه سلامت نیز یک درصد حوزه سلامت یعنی ۴۵۰ میلیارد تومان به خزانه واریز کرده ایم ولی این مورد باید در استان دیده شود .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست