• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۱۹
  • شناسه خبر: 30004

۲۴۰ روستا در استان زنجان نیازمند بازنگری طرح هادی است

تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری طرح هادی ۲۴۰ روستا است که برای اجرای آن ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول یک سال گذشته طرح هادی ۱۲۶ روستا با هدف فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها بازنگری شده است و برای بازنگری طرح هادی این روستاها ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رضا خواجه ای گفت: بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستاها این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام می شود .

 وی افزود: طرح های هادی روستایی با هدف صیانت از اراضی ملی و با تعیین محدوده و حریم روستاها، کاهش آسیب پذیری ناشی از سوانح طبیعی، گسترش اقدامات مشارکت جویی روستاییان و شناسایی ظرفیت روستاها، بهبود زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری طرح هادی ۲۴۰ روستا است گفت: برای اجرای آن ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست