• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۰
  • شناسه خبر: 30058

بزرگترین مانع تجارت بین ایران و برزیل نداشتن دانش کافی نسبت به‌ همدیگر است

سفیر برزیل در سفر به زنجان بزرگترین مانع تجارت ایران و برزیل را نداشتن دانش کافی نسبت به‌ همدیگر عنوان کرد و گفت: اگر این شناخت بیشتر شود و هیئت های تجاری بیشتری پذیرش و اعزام شود روابط تجاری گسترده تر خواهد شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» لودمار گونسالوس دآگیارنتو سفیر برزیل در سفر به استان زنجان در جلسه فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه های استان اظهار کرد: بزرگترین مانعی که به تجارت بین ایران و برزیل است نداشتن دانش کافی نسبت به‌ همدیگر است که اگر این شناخت بیشتر شود و هیئت های تجاری بیشتری پذیرش و اعزام شود و همچنین در سطوح نمایشگاهی حضور موثر داشته باشیم باعث گسترده تر شدن روابط خواهد شد .

وی گفت: مطلع هستیم تحریم هایی که در کشور وجود دارد و برای هردو طرف مشکلاتی را ایجاد می‌کند و این تحریم ها به مردم صدمه می‌زند و باعث هزینه بر شدن تجارت بین دو طرف نیز می‌شود.

سفر برزیل در ایران با بیان اینکه بزرگترین شریک تجاری خاورمیانه برزیل ، ایران است بیان کرد : ما علاقه مند هستیم که تجارت و صادرات را با ایران را افرایش دهیم .

لودمار گونسالوس دآگیارنتو با بیان اینکه نسبت به سال گذشته امسال صادرات ما از برزیل به ایران به دو برابر رسیده است اظهار کرد: همچنین صادرات از ایران به برزیل نیز افرایش یافته است.عدد تجارت مسقیم ایران و برزیل به ۴ میلیارد دلار رسیده است و تجارت غیر مسقیم نیز بین ایران و برزیل وجود دارد ولی بر تعداد کمی از کالا ها تمرکز داریم چه از طرف برزیل و چه از طرف ایران .

سفر برزیل با بیان اینکه همچنان ۹۵ درصد تجارت بین دو طرف به نفع برزیل است بیان کرد : وظیفه من به عنوان سفیر این است تجارت بین ایران و برزیل بیشتر شود ولی تجربه ۴۰ ساله بنده نشان می‌دهد اگر صادرات بیشتر را بخواهیم انجام دهیم باید واردات هم بیشتر شود.

لودمار گونسالوس دآگیارنتو با اشاره به اینکه خوشبختانه اتاق مشترک بین ایران و برزیل در این کشور وجود دارد ادامه داد : تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی زنجان امروز به امضا رسید.

وی با بیان اینکه علاوه بر اتاق مشترک ایران و برزیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل بسیار فعال است افزود : در زمینه معدن ، ماهی، گوسفند های چند قلو زا ، غدای دام، دامپروری ، و همکاری مشترک موادغذایی،تولیدکننده آبمیوه،رب گوجه فرنگی،فرش،روغن ترانسفور ماتور از برزیل به زنجان و همکاری در زمینه هسته ترانسفورماتور، میوه های استوایی و سایر امکانات که بیشتر از این ها در استان زنجان است که در هفته های آتی در تمامی صنایع تحقیق می‌کنیم.

سفیر برزیل در ایران با بیان اینکه ما دولتی ها باید تسهیل گر باشیم وکمک کنیم افزود : نقش اصلی را بخش خصوصی دو طرف بازی می‌کند.

لودمار گونسالوس دآگیارنتو با بیان اینکه از شما درخواست میکنم که در هیأت های تجاری و نمایشگاه هایی که در برزیل است حاضر شوید بیان کرد : درست است که تحریم یک مانع اساسی است ولی مانع اصلی شناخت ناکافی دو طرف است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست