• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۴
  • شناسه خبر: 31600

در زلزله خوی واحدهایی که مقاوم سازی شده بودند آسیب ندیدند

در مراجعه به روستاهای خوی و ارزیابی واحدها، واحدهایی خسارت ندیده بودند که از تسهیلات استفاده کرده بودند و مقاوم سازی شده بودند. واحدهایی که مقاوم سازی نشده بودند خسارتشان ملموس بود که نشان می دهد که هرچقدر مقاوم سازی را ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان در ششمین جلسه شورای مسکن استان زنجان با بیان اینکه مسئولیت بازسازی شهر خوی به عهده استان زنجان گذاشته شده است گفت: عملا کل تسهیلاتی که ابلاغ شده ۱۱هزار و ۱۰۰ واحد تسهیلات تعمیری و ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تسهیلات احداثی برای کل شهرستان خوی است که سهم استان زنجان حدود ۸ هزار است و مابقی برای بقیه استانها در نظر گرفته شده است .

خواجه ای گفت: به لحاظ وسعت تعداد واحدها و وسعت شهر خوی مقدار کار سخت است و با برنامه ریزی که انجام شده چیزی حدود ۶۷ هزار واحد مسکونی در شهر خوی وجود دارد که غالب این واحد ها باید بازدید شوند و میزان آسیب ها مشخص شود که تلاش می کنیم در سریعترین زمان انجام شود .

وی افزود:در این مدت زمانی که در خوی حضور داشتیم بیش از ۲۰ هزار واحد ارزیابی شده است و برای ح ۹هزار و ۵۰۰ واحد هم دستور کار صارد شده است و برای همین تعداد هم تشکیل پرونده شده است و در سامانه ثبت شده است و تلاش ما این است که تا نیمه اول سال آینده بازسازی شهرستان خوی تمام شود .

خواجه ای با بیان اینکه در مراجعه به روستاهای خوی و ارزیابی واحدها، واحدهایی خسارت ندیده بودند که از تسهیلات استفاده کرده بودند و مقاوم سازی شده بودند گفت: واحدهایی که مقاوم سازی نشده بودند خسارت شان ملموس بود که نشان می دهد که هرچقدر مقاوم سازی را افزایش دهیم به همان میزان خسارتهای احتمالی را در آینده نخواهیم داشت.

وی افزود: حدود ۵۷درصد واحدهای مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شده است و از سال ۹۷ تا امسال در مقاوم سازی رتبه اول کشور را داریم و از بانکهای عامل تقاضا داریم که در اعطای تسهیلات همکاری کنند که این رتبه را حفظ کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ۳ هزار واحدی که در استان زنجان برای گرفتن تسهیلات مصوب شده است ۲هزار و ۹۰۰ مورد به بانکها معرفی شده اند اگر تا پایان سال عقد قرارداد برای اعطای تسهیلات صورت نگیرد سهمیه حذف می شود و در این مورد نیازمند همکاری بانکها هستیم کمک کنند که نگذا این سهمیه برای استان حذف نشود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست