• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۲۱
  • شناسه خبر: 32938

شهر نیازمند مدیریت یکپارچه است/ جلال کرمی عضو جدید شورای شهر شد

وی با اشاره به اینکه دستگاه های دیگری در شهر هم در موضوع بحران مسئول هستند . بارندگی اخیر نشان داد که نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم که هرروز خودش را بیشتر نشان می دهد. باید یک مدیریت یکپارچه در شهر اتفاق بی افتد که ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با دستور کار تحلیف جلال کرمی عضو جدید شورای شهر برگزار شد.

مجید ناصحی مقدم رئیس شورای شهر زنجان دراین جلسه گفت: بحث استعفاهای اعضای شورای شهر به خاطر شرکت در انتخابات مجلس،تمام شده است و به نظر می رسد دیگر کسی از اعضای شورا و شهردار استعفا نخواهد داد.

وی با اشاره به بارندگی روز پنجشنبه درزنجان گفت: بارش باران و حجم بارندگی سیل آسا بود بطوری که در چندساعت ۳۰ میلی متر بارندگی داشتیم که تبدیل سیل شد و مشکلاتی برای شهروندان به وجود آمد.

ناصحی مقدم گفت: بخشی از آبگرفتگی ها درمعابر اندک بود اما در مناطق دیگر حجم آن زیاد بود که باعث مشکلاتی در معابر و تردد شد و نیاز بود که مناطق شهرداری ، مدییریت بحران و سازمان آتش نشانی به موقع در آن مناطق حضور پیدا کنند و از این بابت از تلاشهای کارکنان شهرداری تشکر می‌کنیم که سعی کردند در کوتاهترین زمان مشکل را برطرف کنند.

وی افزود: رطرف کردن برخی از این مشکلات که به وجود آمد نیاز به برنامه ریزی دارد که نشان داد که نگاه شورا به تخصیص بودجه ۶۰میلیاردی برای جمع آوری و هدایت و مدیریت آبهای سطحی نگاه درستی بوده و باید این بخش را هرسال در بودجه شهرداری تقویت کنیم و نقاطی در این سیل شهاد بودیم باید به عنوان گلوگاههایی که در بودجه سالهای بعد باید در نظر گرفته شود.

ناصحی مقدم گفت: یکی از محورهایی که آبگرفتگی در ان وجود داشت کانال نصر بود که از شهرکک نصر کانالی به طول ۱/۸ کیلیومتر تاسعدی شمالی هست که مشخص کرد تشخیص شهرداری درست بوده که در بودجه امسال مبلغ ۲۵ میلیارد برای این کانال در نظر گرفته است.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه برخی آسیب ها به آسفالت به دلیل قنات های متروکی است که در زیر آسفالت قرار دارد که خود به خود باعث تخریب آسفالت شد گفت: به دلیل فرونشست زمین آسفالت تخریب شد وگرنه خود آسفالت ایرادی نداشت .

وی با اشاره به اینکه دستگاه های دیگری در شهر هم در موضوع بحران مسئول هستند گفت: این موضوع نشان داد که نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم که هرروز خودش را بیشتر نشان می دهد. باید یک مدیریت یکپارچه در شهر اتفاق بی افتد که همه اینها ذیل یک مدیریت انجام شود.

ناصحی مقدم تاکید کرد: مدیریت یکپارچه شهری را نیاز امروز می بینیم و انتظار داریم در سطح کشور و استان به آن توجه شود و هرچقدر شهرها بزرگتر می شود و مشکلات بیشتر می شود این را ضروری تر می بینیم. علاوه بر اینکه ما در گذشته رشد و توسعه شهری را داشتیم که از کانال واحدی صورت نگرفته بود .

رئیس شورای شهر زنجان افزود: در مقایسه با ۳۰ سال قبل چندین شهرک ایجاد شده که هیچکدام از اینها توسط یک مجموعه واحد نبوده و شرکتها و تعاونی های مختلف شهرکهایی با هدفگذاری تامین مسکن ساخته اند که تاسیسات و هدایت آبهای سطحی در آنها نیازمند نگاه واحد و یکپارچه بود. اگر چه در قانون پیش بینی کانال مشترک تاسیسات وجود دارد ولی در گذشته به خوبی اجرا نشده است چون متولی آن وجود ندارد که آن ار پیگیری کند.

وی گفت” نیاز شهر زنجان این است که به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کند که این مشکلات حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با اشاره به روز صنایع دستی و نشست شهرداران با وزیر میراث فرهنگی در اصفهان گفت: یکی از استان‌هایی که در این نشست حضور داشت زنجان بود، و وزیر در این جلسه در سخنرانی خود از زنجان به دلیل نگاه جامع به گسترش اقتصاد گردشگری که وجود دارد از زنجان به عنوان یک شهر نمونه و خاص نام برد و از شهرداران دیگر دعوت کرد تا از این همراهی و هم‌افزایی که در گسترش صنایع‌دستی و گردشکری در زنجان وجود دارد، الگوبرداری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست