• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۲۷
  • شناسه خبر: 33064

تحقق ۷۵ درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور به زنجان

اعتبارات سفر رییس جمهوری به زنجان بخشی دیگری از منابع بودجه است . مصوب سازمان برنامه و بودجه ۲هزارمیلیارد تومان بود که تا کنون یک هزار و شصت میلیارد یعنی ۷۵ درصد آن محقق شده است .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: در چندسال گذشته تلاطم های اقتصادی در کشور به ویژه پس از اتفاقات سال ۹۷ و ۹۸ تاکنون ناهمخوانی بودجه عمومی در تمام استانها را در پی داشت که با پروژه های آغاز شده کاملا خودش را نشان داد.

افشارچی گفت: در بودجه ریزی باید با هوشمندی عمل کنیم و نگاه راهبردی مان به مسئله را عوض کنیم . همه مدیران باید به اینکه از بودجه ستادی خود استفاده کنند به شکل دیگری نگاه کنند و محل های افزایش بودجه دستگاه خود را پیدا کنند.

وی افزود: امسال برای افزایش بودجه تلاشهای بسیاری شد. در اعتبارات هزینه ای از رتبه ۲۶ به ۲۳ رسیده ایم که تلاش زیادی صرف آن شد و با افراد بانفوذ در بودجه ریزی صحبت شد و در تملک داریی ها نیز از رتبه ۲۷ به ۲۶ و در اعتبارات استانی هم از رتبه ۲۶ به رتبه ۲۱ رسیده ایم . البته هزینه ها نسبت به گذشته بالاتر رفته است که نشان می دهد سهم ما از بودجه تکان خورده که باید این تغییرات ادامه داشته باشد.

افشارچی با بیان اینکه این فقط بخشی از هزینه ها است و بخش دیگر هزینه ها باید در اعتبارات بخشی انجام شود گفت: مدیران باید به محل های جذب بودجه توجه کنند که نیاز به رایزنی دارد و هرچقدر بودجه را بالاتر ببرند جزء امتیازات انها محسوب خواهد شد.

استاندار زنجان گفت: اعتبارات سفر رییس جمهور هم بخشی دیگری منابع بودجه است و مصوب سازمان برنامه و بودجه ۲هزارمیلیارد تومان بود که تا کنون یک هزار و شصت میلیارد آن یعنی ۷۵ درصد آن محقق شده است . ضمن اینکه ۴۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان نیز جزء تعهدات استانی بوده که تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به سفرقریب الوقوع معاون اجرایی رییس جمهور به زنجان نیز گفت: این سفر هم به دلیل متمم بودجه تهعدات استانی است که به ویژه بودجه راه ها و سدها باید متمم بخورد.

افشارچی با بیان اینکه منبع دیگر آورده های استان از محل پسماند است گفت: این موضع هم فعلا محقق نشده و در مرحله جذب سرمایه گذار هستیم .

وی تاکید کرد: آنچه مهم است این است که تا جایی که ممکن است باید از بودجه ستادی بهره مند شویم و هرگونه باز کردن پای اعبترا به شکل مشخص به استان قابل تقدیر خواهد بود.

وی در خصوص درامدهای حاصل از مولد سازی هم گفت: هردستگاهی هرمیزان که از مولد سازی عایدش شد در همان دستگاه هزینه خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست