• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۰۳
  • شناسه خبر: 33218

ممنوعیت خروج گندم از استان زنجان در فصل خرید/ انبار کردن گندم بدون مجوز احتکار محسوب می شود

با توجه به وضعیت بارش باران و دیمی بودن کشت گندم در استان زنجان و برنامه ریزی جهت تامین آرد و نان شهروندان زنجانی ، خروج گندم از استان در فصل خرید ۱۴۰۲ ممنوع اعلام شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ولی اله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت بارش باران و دیمی بودن کشت گندم در استان و برنامه ریزی جهت تامین آرد و نان شهروندان زنجانی با تصمیم اعضای کمیته، خروج گندم از استان در فصل خرید ۱۴۰۲ ممنوع اعلام شد.

زمانی گفت: حدود ۴۰ مرکز ملکی و خصوصی خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است و نگهداری و انبار کردن گندم، بدون اخذ مجوزهای لازم به عنوان احتکار محسوب شده و در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: کشاورزان در زمان انتقال گندم به مراکز برای جلوگیری از هدر رفت ذخیره گندم، نسبت درزبندی و چادرکشی کامیون اقدام کنند و همچنین از تمیز بودن کف کامیون در زمان بارگیری گندم اطمینان حاصل نمایند .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه ویژگی‌های گندم قابل خریداری و حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیر مفید و سن‌زدگی، تعیین شده گفت: همچنین روش نمونه‌برداری از محموله‌های تحویلی گندمکاران در ابتدای ورود به مراکز خرید، مشخص شده است.

زمانی افزود: هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است و کشاورزان می باست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

وی گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزارتومان تعیین شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست