• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۳۱
  • شناسه خبر: 33694

۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان قیدار مقاوم سازی شده است/ ایمن سازی ۲۳ روستای خدابنده در مقابل خطر سیلاب و ریزش خاک

۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان قیدار مقاوم سازی شده و همچنین در خدابنده نیز تاکنون تعداد ۲۳ روستای در معرض آسیب در مقابل خطرات سیلاب و ریزش خاک ، ایمن سازی شده وتعداد ۳ روستا در سال جاری نیز در دست اقدام است ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح هادی جهت محرومیت زدایی و توسعه روستاها از اولویت های بنیاد مسکن استان است و تاکنون طرح هادی در ۱۱۵ روستای شهرستان خدابنده به همت بنیاد مسکن و همکاری دهیاری ها اجرا شده ، به طوری که میانگین اجرا در این زمینه ۶۳ درصد است و خوشبختانه این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

خواجه ای گفت: طرح هادی روستایی از جمله طرحهای عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید و به عنوان محلی ترین طرحهای توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاههای روستایی به وجود آورده است. در واقع این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت نماید.

وی افزود: در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قیدار نیز گفت: پروژه ۵۱۹ واحدی قیدار در زمینی به مساحت ۷ هکتار از مساحت ۲۵ هکتار الحاق شده به محدوده در ۸۷ بلوک ۶ واحدی با زیر بناهای متفاوت از ۷۵ تا ۹۵ متر مربع در حال احداث است.

خواجه ای گفت: پروژه ملی مسکن قیدار از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ شروع و در حال حاظر نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمینه اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی جلوتر هستیم ، که امیدواریم با همکاری بیشتر بانک های عامل در ارائه تسهیلات در موعد مقرر به متقاضیان تحویل داده شود.

خواجه ای با اشاره به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در قیدار گفت: ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده و همچنین در خدابنده نیز تاکنون تعداد ۲۳ روستای در معرض آسیب در مقابل خطرات سیلاب و ریزش خاک ، ایمن سازی (شامل اجرای سیل بند، دیوار حفاظتی و پل سازی) شده وتعداد ۳ روستا در سال جاری نیز در دست اقدام است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست