• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۲۵
  • شناسه خبر: 34292

۷۰درصد تورهای گردشگری کشور به زنجان نیامده اند/ زرین‌غار خدابنده ثبت ملی شد

۷۰درصد دفاتر گردشگری در کشور به زنجان نیامده اند. وقتی زنجانی ها خانه خود رانمیشناسند،نمی توانند حاملان خوبی برای معرفی زنجان هم باشند. به دلیل اینکه زنجان را خوب معرفی نکرده ایم گردشگران هم برنامه ای برای سفر به زنجان ...


به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»سید سعید صفوی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در نشست خبری با رسانه های استان اظهار کرد: ۲ هزار میراث شناسایی شده در استان زنجان داریم که ۹۲۹ اثر ثبت ملی و جهانی شده است.

صفوی گفت: تعداد آثار غیر منقول استان زنجان ۷۹۷ مورد است که ۲۳ اثر طبیعی، ۶۴ اثر ناملموس و معنوی، ۴۴ اثر منقول و یک اثر جهانی جزو آثار ثبت شده است.
وی افزود: در حال تهیه ۵ پرونده برای طی مراحل ثبت جهانی هستیم.

صفوی همچنین از ثبت ملی زرین‌غار به نام استان زنجان در قیاس‌کندی شهرستان خدابنده خبرداد و گفت: زرین غار یکی دیگر از غارهای شگفت‌انگیز شناسایی شده در زنجان است.
وی با اشاره به مرمت ۴۰۱ اثر تاریخی در زنجان افزود: ۷۰ مورد مرمت اشیا انجام شده و ۳۵ اثر نیز تعیین حریم شده است.
صفوی با اشاره به حفاظت و پایش ۴ هزار و ۵۹۱ پایش اثر در سال ۴۰۱ عنوان کرد: در این پایش‌ها ۱۸۸ قلم اشیا کشف‌شده و ۷۶ متهم دستگیر شدند.
وی افزود: ۲۱۰ نفر نیروی انسانی در مجموعه میراث فرهنگی استان زنجان فعال هستند که ۵۷ نفر از زمان شروع به کار بلاتکلیف بودند، با پیگیری‌های انجام شده بیش از یک چهارم نیروهای استان در یک سال اخیر تعیین تکلیف قطعی شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۶۵۰ پروانه در حوزه صنایع دستی صادر شده است، گفت: در چهار ماهه امسال ۶۷۲ پروانه صادر کردیم.
وی با اشاره به اینکه از محل تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ مبالغی،پیش‌بینی شده است گفت: ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۶۳ میلیارد تومان هم به بانک معرفی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه تب گردشگری استان بالا گرفته است گفت: سرمایه‌گذاران خوبی برای احداث هتل، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و بوم‌گردی‌ها اقدام کرده اند و گردشگری جزو صنایعی از است که درآمد آن در بین مردم توزیع می‌شود.
صفوی با بیان اینکه زنجان را به شهر جشنواره‌ها می‌شناسند، گفت: پروژه “ایران کوچک صنایع دستی و گردشگری” در سبزه میدان محقق خواهد شد و جشنواره ملی آش را هم مثل سالهای قبل برگزار خواهیم کرد‌.
وی با اشاره به اینکه در تولید محتوای گردشگری جزو سه استان نخست هستیم افزود: غار کتله‌خور به بخش خصوصی واگذار شده است و امسال کف‌سازی و ساماندهی معابر پایگاه جهانی سلطانیه در دستور کار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان یادآور شد: امسال جشنواره طبخ ماهی و گل و گلاب‌گیری را برگزار کردیم و با توجه به اینکه بهترین آشپزهای ایران در زنجان هستند، پیگیر برگزاری جشنواره آشپزها در سجاس هستیم.

صفوی با بیان اینکه۷۰درصد دفاتر گردشگری در کشور به زنجان نیامده اند گفت: وقتی زنجانی ها خانه خود رانمیشناسند ،نمی توانند حاملان خوبی برای معرفی زنجان هم باشند. به دلیل اینکه  زنجان را خوب معرفی نکرده ایم گردشگران هم برنامه ای برای سفر به زنجان نداشته اند. باید آنقدر این معرفی ها آنقدر تکرار شود تا دیده شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست