• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۰۳
  • شناسه خبر: 34474

کاهش فاصله طبقاتی از ۴ دهم به ۳۸ صدم درصد / کریدور شمال- جنوب، مهم‌ترین مسیر ترانزیتی کشور در بخش‌های ریلی جاده‌ای و دریایی در حال تکمیل است

در سال‌های اخیر اولویت اصلی و اول مردم مسائل اقتصادی بوده است. فاصله طبقاتی قبلا چهار دهم بود که در این دولت به سی و هشت صدم رسیده است که از دلایل آن می‌توان به مسئله یارانه و حقوق‌ها اشاره کرد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر زنجان اظهار کرد: در سال‌های اخیر اولویت اصلی و اول مردم مسائل اقتصادی بوده است یعنی معضلات اقتصادی جزو اصلی ترین مشکلات بشمار می‌رود تا جایی که برطرف شدن آن‌ها به مطالبه مردمی بدل شده است.

افشارچی گفت: دولت برای حل این مسئله باید به طور همزمان به حوزه تجارت داخلی وخارجی توجه می کرد. در حوزه تجارت خارجی نظر دولت این بود که باید به همه نقاط دنیا نگاهی متوازن داشت و برنامه دولت این است که باید با تدبیر، از ظرفیت روابط اقتصادی با همه کشورهای منطقه و جهان بهره‌مند شویم.

وی افزود: مزیت کشور ما تنها نفت نیست که اگر نباشد، نتوانیم کاری انجام دهیم، بلکه کریدور شمال- جنوب به عنوان مهم‌ترین مسیر ترانزیتی کشور در بخش‌های ریلی جاده‌ای و دریایی در حال تکمیل است. علاوه بر این یک کریدور دیگر از ماهشهر تا مرز ترکیه ایجاد خواهد شد.تلاش دولت برای این است که دنیا را خلاصه در چند کشور نبینیم و اتفاقا این بسیار خوب است.

افشارچی با اشاره به نهضت ملی مسکن نیز گفت: طرح ملی مسکن به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت است که روز گذشته نیز با حضور وزیر مسکن تعدادی پروژه افتتاح شد و این طرحها همچنان ادامه دارد، علاوه بر این ۴۵۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت طی هفته‌ آینده به خانواده‌های دارای سه فرزند اعطا خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در تأمین زمین و ساخت مسکن‌های ملی، زنجان جزء استان‌های پیشرو است گفت: در ماه‌های آینده نیز تعدادی از واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله “سرجین بافت” نیز گفت: در این واحد ۲هزار نفر مشغول به کار هستند که مشکل این واحد تولیدی نیز با کمک دولت حل شد.

استاندار زنجان در خصوص خرید گندم نیز گفت: تاکنون به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان گندم خریداری شده است که پرداختها و افزایش قیمت در این حوزه موجب بهتر شدن وضعیت کشاورزان شده است.

وی گفت: فاصله طبقاتی قبلا چهاردهم بود که در این دولت به سی و هشت صدم رسیده است که از دلایل آن می‌توان به مسئله یارانه و حقوق‌ها اشاره کرد. 

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن کشور به این مرحله ۴۴ سال تلاش شده است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری “ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند”.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست