• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۱۰
  • شناسه خبر: 34837

دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان برگزار می شود/ این جشنواره، تخصصی ترین جشنواره آموزشی در ایران است

دومین جشنواره بین المللی پانتومیم از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه با حضور ۵ کشور و استانهای مختلف در زنجان برگزار خواهد شد. این جشنواره تخصصی ترین جشنواره آموزشی در ایران است که به جز رقابت، موضوع توسعه و آموزش پانتومیم هم در آن مطر ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ساسان قجر دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان در نشست خبری اظهار کرد: زنجان از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه میزبان دومین جشنواره بین المللی پانتومیم خواهد بود.

قجر گفت:با توجه به ارزیابی هایی که توسط کارشناسان هنری در وزارت ارشاد انجام دادند پیشنهاد شد که این جشنواره از حالت ملی به بین المللی ارتقاء یابد.

وی افزود: جشنواره پانتومیم که سال گذشته بصورت ملی برگزار شد، امسال بصورت بین المللی با حضور ۵ کشور برگزار خواهد شد.

ساسان قجر با بیان اینکه برای ثبت شدن این جشنواره به نام زنجان نگاه ها به سمت اطلاع رسانی و نوع برگزاری ما است گفت: بیش از ده سال است که تلاش می کنیم که این جشنواره در زنجان برگزار شود.

دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان تاکید کرد: این جشنواره تخصصی ترین جشنواره آموزشی در ایران است و برخلاف جشنواره های دیگر فقط رقابیت نیست. این جشنواره رقابت را در دل خود دارد اما مهم ترین مسئله توسعه آن است.

وی افزود: در این جشنواره به جز جذب استعدادهای جوان توسعه پانتومیم هم مطرح است و آموزش آن را هم به عهده دارد.

قجر با بیان اینکه خانه پانتومیم هم سال گذشته در زنجان تشکیل شد گفت: در حال حاضر زنجانهم خانه پانتومیم را دارد و هم جشنواره بین المللی پانتومیم را که باعث شد ایران عضو سازمان بین المللی مایم شود و دو کرسی در آن دارد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان گفت: ۲۸ اثر از کشورهای مختلف به این جشنواره ارسال شد که براساس ظرفیت و بستر اجرایی ۵ اثر از ۵ کشور انتخاب شد و کشورهای ایتالیا، ژاپن، تونس، پاکستان و ترکیه در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

قجر با بیان اینکه در انتخاب آثار سعی شده از هر روش اجرا یک نمونه انتخاب شود گفت: از کل کشور نیز ۴۶ اثر به جشنواره ارسال شد که نهایتا استانهای اراک، آذربایجان های غربی و شرقی،کردستان، تهران، قزوین ، البرز و زنجان ، ارومیه و اردبیل در جشنواره حضور خواهند داشت .

وی افزود: اجراهای ویژه پانتومیم نیز از ۱۲ مهر ماه در سطح شهر شروع خواهد شد .

قجر گفت: بعد از ۴۵ سال رئیس سازمان جهانی پانتومیم (مایم) نیز در مدت جشنواره در زنجان حضور خواهد داشت .

دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان با بیان اینکه در این جشنواره از هنرمند تئاتر، علیرضا خمسه نیز تقدیر خواهد شد و اختتامیه نیز ۲۰ مهرماه در سالن روزبه دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود. داوران این جشنواره نیز از ترکیه و ایران و یک داور نیز زنجان خواهد بود.

گفتنی است این جشنواره از ۱۷ تا  ۲۰مهرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸و نیم شب در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست