• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۱۵
  • شناسه خبر: 34842

۳۷۰ طرح اقتصادی در قالب طرح توسعه منظومه روستایی در شهرستان طارم در حال اجرا است/ بنیاد مسکن متولی طرحهای توسعه روستایی است

در قالب طرح توسعه منظومه روستایی ۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است که ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت گردید.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی طرحهاي توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجراي طرحهای هادی روستایی، مقاوم سازی مسکن روستایی با ظرفيتهاي فنی و مهندسی و كمكهاي حساب ۱۰۰امام (ره) تلاش نموده است در توسعه روستاها و همچنین حل مشکلات این قشر گام های اساسی بردارد.

خواجه ای گفت: همکاری نهادهای محلی و دهیاری با بنیاد مسکن برای توسعه روستاها و تحقق اهداف بنیاد مسکن مهم است و می توان با کمک دهیاری ها و کار جمعی با سایر دستگاههای اجرایی زمینه های لازم برای توسعه و پیشرفت را فراهم کرد.

وی افزود: کمک به اقتصاد روستا، تلاش برای ماندگاری مردم در روستا و حفظ ویژگی های فرهنگی و اجتماعی با اجرای طرح بافت با ارزش روستایی مورد توجه بنیاد مسکن است و توجه به ایمن سازی روستاها، احداث کانال و دیوار حفاظتی وهمچنین شناسایی و اولویت بندی روستاها ی در معرض آسیب و ساماندهی این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خواجه ای گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی راهکاری برای توسعه پایدار است و در قالب طرح توسعه منظومه روستایی ۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است که ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت گردید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه در حال حاظر تعداد اجرای طرح هادی درروستاهای بالای۲۰ خانواراستان ، ۴۴۸ روستا است که می توان گفت،میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳/۷% و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی افزود: آسفالت معابر ۱۵۳ روستا نیز از محل اعتبارات قیر یارانه ای سهمیه سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

خواجه ای با بیان اینکه بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است گفت: بنیاد مسکن با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی در استان زنجان ۵۲ هزار واحد مسکونی معادل (۵۶%)مقاوم سازی شده است .

رضا خواجه ای با اشاره به ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری به همت بنیاد مسکن استان و بنیاد مستضعفان گفت : بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، تاکنون ، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی پرداخت گردیده، به طور یکه سهمیه سیمان ۵۲۰۰تن و سهمیه میلگرد ۱۰۴۰ تن بوده است که بین متقاضیان توزیع شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست