• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۲۳
  • شناسه خبر: 35134

زیر‌سازی اراضی لیل‌‌آباد از فردا باید شروع شود/ درخواست ارائه داشبورد استانی برای رصد عملکرد مشاورین املاک در استان

ما درخواست داریم برای استان‌ها یک داشبورد استانی ارائه شود تا مشاورین املاک رصد شوند فعلا هیچ تسلطی بر داده هایی که توسط مشاورین املاک تولید می شود نداریم. ما نیاز به داشبوردی داریم که به صورت آنلاین عملکرد بنگاه ها را ب ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در ششمین جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: در موضوع مسکن های حمایتی به دلیل اینکه استان زنجان جلوتر از استانهای دیگر بود و با مشکلات اجرای طرح برای اولین بار مواجه می شد خیلی اذیت شدیم؛ ازجمله اینکه خیلی زودتر فهمیدیم ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات کافی نیست و مابقی هزینه ها را متقاضیان نمی رسانند که پرداخت کنند و خیلی زودتر فهمیدیم که بیمه گارگران ساختمانی هزینه تمام شده را بالا می برد و همینطور لزوم کاهش سود بازپرداخت تسهیلات به ۱۸ درصد که این هم باعث شد هزینه تمام شده کمتر شود.

افشارچی گفت: اما در حال حاضر حدود ۲ هزار متمم در حال بسته شدن و ۲ هزار متمم نیز در حال اتمام است و پس از آن مشکلات، تقریبا در سرازیری افتادیم و مسیر هموارتر شده است .

وی افزود: تقزیباً در اجرای پروژه ها دیگر مشکلی نداریم و قول دادیم در زمان حضور رئیس جمهور به استان؛ واقعا ۲ هزار واحد را تحویل متقاضیان دهیم.

افشارچی با بیان اینکه رئیس جمهور احتمالا تا ۲ ماه و نیم دیگر به استان زنجان سفر می کند گفت: این ۲ هزار واحد در همین موعد تحویل متقاضیان خواهد شد.

استاندار زنجان گفت: در غرب زنجان، کار بزرگی در حال انجام است و به دلیل اینکه فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی در غرب زنجان قرار دارد، کوی زیتون در نقطه خاصی قرار گرفته است و زمین های لیل‌آباد نیز بالاتر از کوی زیتون است که دو بخش از کمربندی بالای زنجان در این منطقه اجرا خواهد شد که باعث می شود لیل‌آباد زنده شود و منطقه از بن‌بست خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه زیر‌سازی اراضی لیل‌‌آباد از فردا باید شروع شود، خطاب به مدیران گفت: نباید منتظر کاغذ بازی بمانیم، باید اقدامات سریع شروع شود تا در زمان سفر رئیس جمهور مسائل مربوط به زمین های طرح جوانی جمعیت حل شده باشد.تاکنون ۴۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان داده شده که تلاش می شود ۶۰۰ قطعه دیگر نیز واگذار شود.

استاندار زنجان با اشاره به کنترل اجاره‌ مسکن در استان نیز گفت: ما درخواست داریم برای استان‌ها یک داشبورد استانی ارائه شود تا مشاورین املاک به درستی رصد شوند چون در حال حاضر بنگاه ها دارها فقط معاملات را در سامانه ثبت می کنند و ما هیچ تسلطی بر داده هایی که توسط مشاورین املاک تولید می شود نداریم.ما نیاز به داشبوردی داریم که به صورت آنلاین عملکرد بنگاه ها را ببینیم که چند معامله و با چه مبلغی و در چه تاریخی ثبت شده است.

وی افزود: دولت در حوزه‌های زیرساختی و تامین زمین زحمت می‌کشد بنابراین نباید با تاخیرهایی که در استان ایجاد می‌شود این اتفاقات را تلخ جلوه دهیم و همه باید تلاش کنیم تا مردم شیرینی خانه‌دار شدن را بچشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست