• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۶
  • شناسه خبر: 36591

شهرک روی زنجان باید هرچه زودتر جابه‌جا شود/ نگرانی مردم زنجان به حق است

نگرانی مردم زنجان در خصوص معضل شهرک روی به حق است، مجموعه کارخانه های این مکان باید به گونه ای باشد که امکان پایش و اندازه گیری وجود داشته باشد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از شهرک روی در زنجان اظهار کرد: شهرک روی زنجان باید هر چه زودتر جابه جا شود،  امیدواریم  این موضوع با همکاری دستگاه های متولی شکل مطلوب تری به خود بگیرد.

سلاجقه گفت: شهرک روی زنجان پسماندهای متعدد شیمیایی و خطرناکی را در خود جای داده است، در این میان باید فرآیندهای مربوط به ایزوله کردن و جدا سازی آن از منابع آب و خاک به نحو مطلوبی انجام شود، اما متاسفانه کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: در این بحث آلایندگی هوا وجود دارد و با پایش هایی که انجام گرفته تخلف‌هایی دیده شده است، سوله های مستقر در شهرک تعطیل نیستند و در یک فضای باز قرار گرفته اند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه نمی توان پایش کاملی بر شهرک روی انجام داد گفت: مسئولان شهرک باید سامانه پایش مخصوص هوا را به کار گیرند.

سلاجقه گفت: نگرانی مردم زنجان در خصوص معضل شهرک روی به حق است، مجموعه کارخانه های این مکان باید به گونه ای باشد که امکان پایش و اندازه گیری وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه پسماندهای بر جای مانده در این شهرک با توجه به عناصر متعدد و به سبب نبود مدیریت جمع آوری آن در هنگام بارندگی به سمت زنجان‌رود هدایت می شود گفت: بروز این مساله بخش باغداری و کشاورزی را با مشکل جدی مواجه می کند.
سلاجقه گفت: به هیچ عنوان نباید طرح توسعه ای در شهرک روی انجام گیرد، برای جابه جایی آن باید مکان یابی لازم انجام شود.
رئیس سازمان محیط زیست افزود: با شناسایی نقاط مختلف می توان نسبت به جابه جایی آن اقدام کرد تا دیگر شاهد عواقب زیست محیطی آن نباشیم.

وی گفت: با توجه به تولید ۱۰ میلیون تن پسماند روی و دپویی که در این منطقه ایجاد شده،  اقدامات لازم انجام نشده که امیدواریم این مساله در بازه زمانی کوتاه هر چه زودتر حل شود.

سلاجقه افزود: این سازمان در نقاطی که حساسیت دارد وارد عمل شده و بازدید و پایش های لازم را انجام می دهد و به لحاط قانونی نیز برخورد می کند.

وی با بیان اینکه در کنار بحث‌های علمی در دستگاه‌های مختلف کشور، آب‌های دریای خزر در بازه‌ای کوتاه به سوی خلیج گرگان حرکت کرده و حدود ۵۰ هزار هکتار به آب‌های خلیج گرگان اضافه شد گفت: ۱۱ درصد گستره کشور در پهنه محیط زیستی محصور شده است، در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار با حفظ ضوابط محیط‌زیست طرح‌هایی که سال‌ها است رسیدگی نشده، اجرا شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست