• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۸
  • شناسه خبر: 36610

دادگاه «پایگاه خبری پیام ملّت» بدون هیات منصفه برگزارشد/دستور استاندار اجرایی نشد!

دادگاه شکایت سیامک اسدی مدیرکل انتقال خون استان زنجان از پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت در شعبه ۱۰۷ کیفری ۲ زنجان بدون هیات منصفه برگزار شد

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، مدیرکل انتقال استان زنجان در پی انتقاد این رسانه از عملکرد این نهاد خیریه دولتی به دستگاه قضایی شکایت کرد که پرونده بعد از طرح در پلیس فتا و بازپرسی شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب زنجان با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۰۷ کیفری ۲ زنجان ارجاع گردید.

مدیرمسئول پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت با بیان اینکه انتقاد وظیفه ذاتی رسانه است و بر همین اساس دفاع از حقوق عمومی مردم و نقد عملکرد مسئولان نباید سبب شود رسانه ها را تحدید کرد.

وی گفت : با توجه به اینکه مطالب منتشر شده درخصوص انتقال خون در این رسانه و شبکه های اجتماعی وابسته این رسانه بوده است لذا پرونده ماهیت مطبوعاتی دارد و دادگاه اصولا باید مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی و ماده ۳۴ قانون مطبوعات بصورت علنی و با حضور هیات منصفه برگزار می شد که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

مدیرمسئول رسانه های «پیام ملّت و عصرملّت» اظهار کرد: برای اجرای اصل ۱۶۸ قانون اساسی و ماده ۳۴ قانون مطبوعات مکاتباتی از سوی این رسانه با رئیس کل محترم دادگستری و دادگستری شهرستان و قاضی پرونده صورت گرفت که ترتیب اثر داده نشد.

وی گفت : البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز پیگیری هایی برای برگزاری دادگاه با حضور هیات منصفه انجام داد که به این درخواست ارشاد اسلامی استان زنجان هم ترتیب اثر داده نشد.

مدیرمسئول پایگاه خبری پیام ملّت با اشاره به دستور استاندار زنجان برای انصراف دستگاه های اجرایی از شکایت علیه رسانه ها هم گفت: این موضوعی است که بین مقام عالی استان با زیردستانش تعریف می شود و این تفاوت دیدگاه ها برای اجرای کارهای کلان استان در دراز مدت بر اعتماد جامعه رسانه ای به مسئولان ارشد استان اثر منفی خواهد داشت.

وی در پایان گفت : بعنوان یک رسانه برای دفاع از حقوق مردم متعهد هستیم و این آزار و اذیت ها بخشی از کار در این حوزه است و برای دفاع از حقوق مردم همه هزینه ها قابل تحمل است و نکته قابل تامل این پرونده مجموعه ای نامه های محرمانه ای بود که مدیرکل انتقال خون ضمیمه پرونده کرده است!!!.

وی ادامه داد: به هرحال سازمان انتقال خون تقریبا قدمتی ۵۰ ساله دارد و تاکنون خیلی جدی مورد پرسش قرار نگرفته است و شاید مجموعه از انتقاد ها بتواند تحرک بیشتری به این نهاد بدهد.

عضو اهدا کنندگان انتقال خون استان زنجان تصریح کرد: انتقال خون فعالیت هایی برای خدمت به جامعه هدف داشته است و این نقدها در راستای تحرک بیشتر است و از همه اجزا وارکان این نهاد برای خدمت به مردم قدردان هستیم و تلاش همه ما اعتلای نام ایران و ایرانی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست