• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۲۳
  • شناسه خبر: 37074

واحدهای صنفی آرایشی و پیرایشی اجازه انجام امور پزشکی را ندارند/ فعالیت ۴۰۰ واحد آرایشگری زنانه بدون مجوزدر زنجان

هرگونه خدمات پزشکی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و هیچ کس حق ندارد در محیط آرایشگاه اقدام به خدمات پزشکی کند، درصورت مشاهده تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع می شود.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد بازرگان، رئیس اتاق اصناف زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۴۰۰ واحد آرایشگری زنانه بدون مجوز در شهر زنجان فعال است، تعداد واحدهای پروانه‌دار را نیز ۸۰۰ واحد اعلام کرد.

بازرگان گفت: در نظارت بر صنف آرایشگران زنانه، گشت های مشترک تعزیرات حکومتی با همراهی سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف تشکیل و بررسی های لازم بعمل می آید .

وی افزود: قانون گذار درخصوص مواردی که آرایشگران در امور پزشکی ورود و دخالت می کنند مجازات های سنگینی در نظر گرفته است که دلیل اصلی آن نیز به خطر افتادن سلامت مردم است.

بازرگان با بیان اینکه هرگونه خدمات پزشکی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و هیچ کس حق ندارد در محیط آرایشگاه اقدام به خدمات پزشکی کند گفت: درصورت مشاهده تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع می شود.

وی گفت: واحد صنفی آرایشی و پیرایشی با مجوز و یا بدون مجوز اجازه دخالت در امور پزشکی را ندارد چرا که امر از حیطه اختیارات آنها خارج است و درصورت احراز تخلف واحد صنفی پلمب می شود .

رییس اتاق اصناف زنجان همچنین درباره انتخابات هیات رئیسه اتحادیه آرایشگران نیز گفت: با برگزاری انتخابات اتحادیه صنفی آرایشگران زنانه شهرستان زنجان خانم‌ها ناصر جور شری، رییس اتحادیه، خانم خوش، نایب رییس اول، خانم قائمی، نایب رئیس دوم، خانم موسوی، دبیر، خانم حسینی فلاح، خزانه دار و خانم رضاییان به عنوان بازرس اتحادیه انتخاب شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست