• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۲۶
  • شناسه خبر: 37110

امسال میزان برداشت آب از سد تهم به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است/ طرح هوشمندسازی شبکه توزیع آب سال آینده پیمان سپاری می شود

امسال با تحقق مدیریت شبکه در زنجان، میزان برداشت آب از سد تهم از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲۰۰ لیتر کاهش یافته است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در راستای کنترل شبکه برای کاهش آب به حساب نیامده و کنترل نشتی های پنهان، یک دستگاه شیرسوزنی ۶۰۰ بر روی خط خروجی مخزن ۴ شرقی زنجان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت اظهار کرد: امسال با اجرای طرح های مدیریت مصرف در شهر زنجان، ۵۰ لیتر در ثانیه میزان برداشت از منابع تامین شهر کاهش پیدا کرده است.

نادرخانی گفت: با اجرای طرح های مدیریت مصرف شامل نصب شیرهای فشارشکن، سوزنی و هوشمندسازی شبکه توزیع آب، ۱۰ درصد در میزان ورود آب به شبکه صرفه جویی می شود.

وی افزود: با نصب این شیر سوزنی، حداقل دبی شبانه مخزن کنترل و از هدر رفت آب خروجی به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد صرفه جویی می شود.

نادرخانی با بیان اینکه امسال همچنین ۱۲ فقره شیرفشارشکن در سطح شهر زنجان تعمیر و ۳ دستگاه شیرفشارشکن معیوب نیز تعویض شده است گفت: یک دستگاه شیر فشارشکن جدید نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در شهرک پونک نصب و راه اندازی شد که برای مجموع این اقدامات اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده پنج دستگاه شیر فشارشکن دیگر نیز در شهرک های قدس، پونک، هنرستان، شهرآرا و الهیه نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از شبکه توزیع زنجان تحت پوشش شیرهای فشار شکن بوده و فشار آب در شبکه توزیع در این مناطق تحت کنترل قرار دارد.

نادرخانی با اشاره به اینکه هوشمندسازی شبکه توزیع آب نیز از دیگر راهبردهای شرکت آبفا برای مدیریت شبکه است گفت: این طرح آماده اجرا بوده و سال آینده برای عملیاتی شدن، پیمان سپاری می شود.

وی گفت: امسال با تحقق مدیریت شبکه در زنجان، میزان برداشت آب از سد تهم از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲۰۰ لیتر کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به کاهش بارندگی های استان، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های مدیریت فشار شبکه تلاش می شود بدون افزایش تولید و تنها با کنترل مصارف و هدر رفت، با استفاده از منابع موجود به تامین آب مشترکین پرداخت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست